הממשלה אישרה: הסגר יוארך בעשרה ימים

שרי הממשלה אישרו כי הסגר יוארך עד ה-31.1, וכן אישרו את התקנות לפיהן כל מי שירצה להגיע לישראל יחוייב להציג בדיקת קורונה שלילית. נתניהו: "לנקוט ביד ברזל נגד מפרי הסגר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 19/01/21 19:30 ו בשבט התשפא

הממשלה אישרה: הסגר יוארך בעשרה ימים
סגר, צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ממשלת ישראל אישרה הערב (ג') פה אחד את ההחלטה להאריך את הסגר המהודק, הכולל סגירה מלאה של המסחר, סגירת מקומות עבודה לא חיוניים וסגירת מערכת החינוך במלואה, בעשרה ימים נוספים. על פי ההחלטה החדשה, הסגר המהודק יסתיים ב-31 בינואר בחצות, יום ראשון הבא.

נתניהו מציע להאריך את הסגר ב-10 ימים: "אם נפתח עכשיו זה יעלה לנו בחיי אדם"

כמו כן, הוחלט על שתי הקלות בתקופת ההארכה:
1. סטודנטים שאין להם גישה ללמידה מרחוק יוכלו לקיים בחינות בשטח האוניברסיטה, ובלבד שמספרם לא יעלה על 5%.
2. תלמידי כיתות י״א-י״ב יוכלו להיבחן לבגרויות בבתי הספר, בהתאם לכללים שנקבעו.

בנוסף, אישרה הממשלה כי אדם המבקש לעלות על טיסה לישראל יידרש להציג למפעיל האווירי אישור על בדיקת PCR שלילית לקורונה שביצע במהלך ה-72 שעות לפני מועד ההמראה, או לחילופין אישור מתחסן או מחלים שניתן על ידי משרד הבריאות. הסדר זה יחול על נוסע נכנס ששהה מחוץ לישראל למעלה מ- 72 שעות, למעט אישורים חריגים שיאושרו באופן פרטני, ולגבי נוסע נכנס שהוא איש צוות בכלי הטיס, רק אם מגיע לישראל לתקופה של למעלה מ-72 שעות. תקנה זאת תיכנס לתוקף מיום 23.1.21, בחצות בין שישי לשבת.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה נתניהו כי "מדינות רבות באירופה מאריכות את הסגר עד מרץ, ואפילו עד אפריל. זה מה שאנחנו צריכים להחליט היום. זה אולי לא פופולרי ולא נוח בתקופת בחירות, אבל זה מה שאנחנו צריכים להחליט היום ואני מצפה מכולם לתמוך בזה. נדרש כאן מאמץ אחרון, מאמץ משותף של כולנו כדי לצאת מהקורונה ולהציל חיים".  

ראש המל"ל, מאיר בן שבת, אמר בדיון כי "התחלואה גבוהה ומפושטת בגלל המוטציות. היקף התחלואה מאתגר את מערכי האשפוז, ועדיין לא רואים את השפעת המגבלות על היקפי התחלואה".

על פי נתוני משרד הבריאות, אמש אומתו בישראל 10,051 בני אדם לקורונה, בשיעור של 10.3% מכלל הבדיקות שנערכו - 100,878. מאז חצות נמצאו 5,082 חיוביים נוספים. בסך הכל יש כעת בישראל 82,652 חולי ונשאי קורונה פעילים.

בבתי החולים בישראל העומס על מחלקות הקורונה והמחלקות הכלליות גובר. בסך הכל מאושפזים כעת 1,906חולי קורונה בבתי החולים, מתוכם 1,147 המוגדרים במצב קשה, ומספר שיא של 293 מונשמים. מאז אתמול בבוקר נפטרו בישראל 75 בני אדם, ומספר המתים הכולל מקורונה עומד על 4,080.