מחאת מותו של אהוביה סנדק ז"ל: מזרקת כיכר פריז - נצבעה באדום

פעילים במחאה בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל צבעו את המזרקה בכיכר פריז בירושלים באדום ותלו שלטי מחאה. ההפגנות ממשיכות מדי ערב והמוחים קוראים להקמת ועדת חקירה חיצונית שתחקור את הנהלות ימ"ר ש"י

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/01/21 08:48 ד בשבט התשפא

מחאת מותו של אהוביה סנדק ז"ל: מזרקת כיכר פריז - נצבעה באדום
המזרקה נצבעה באדום, צילום: ללא

פעילים במחאה בעקבות מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל לאחר מרדף עם שוטרים, צבעו הבוקר (א') את המזרקה בכיכר פריז בירושלים באדום. לצד המזרקה נתלו תמונות של אהוביה. מאוחר יותר נצבעה באדום גם מזרקת כיכר ספרא. 

בתוך כך, הפגנות המחאה ממשיכות בכל ערב. אמש (ש') התקיימו הפגנות במספר רב של מוקדים ברחבי הארץ, בין היתר: חיפה, ירושלים,  לכיש, רמת גן, צומת בית דגן, צומת רעננה, ברחבי יו"ש ובנקודות נוספות. המוחים קוראים להקמת ועדת חקירה חיצונית שתחקור את הנהלות ימ"ר ש"י ואת מותו של אהוביה.

הפגנה בנתניה, אמש

הפגנה בנתניה, אמשצילום: מטה דמי אהוביה זועקים

ארבעת חבריו של אהוביה ז"ל, שנסעו איתו ברכב במהלך המרדף המשטרתי, שוחררו ביום חמישי האחרון ממעצר בית ומתנאים מגבילים. הארבעה עדיין חשודים בהמתה בקלות דעת, הפקרה אחרי פגיעה ויידוי אבנים לעבר רכב פלשתיני. החקירה צפויה להסתיים בעוד כשבועיים.

עוד באותו יום, דחה בג"ץ את עתירת משפחת סנדק שביקשה באמצעות ארגון "חוננו" כי בית המשפט יורה למשטרה שלא לעסוק בחקירת מותו של הנער, בשל חשש לניגוד עניינים של השוטרים. בית המשפט קבע כי הוא מתיר למשטרה להמשיך את מעורבותה בחקירת הרג הנער במהלך המרדף המשטרתי בבנימין, באמצעות צוות משותף של שוטרים מימ"ר ת"א יחד עם חוקרי מח"ש.

השופטים חילקו את האירוע לארבעה חלקים נפרדים: יידוי האבנים של הנערים שהיו ברכב; המרדף אחר מידיי האבנים; התאונה כתוצאה מהמרדף המשטרתי; לאחר התאונה. השופטים קבעו כי החשודים בביצוע העבירות בשני חלקיה הראשונים של האירוע (יידוי האבנים וההימלטות מהרכב המשטרתי) הם האזרחים לבדם. לפיכך, סמכויות החקירה נתונות, בחלקים אלו של האירוע, רק למשטרת ישראל. עם זאת, הוסיפו השופטים: "בחלק השלישי והרביעי של האירוע חשודים הן האזרחים והן השוטרים. משום כך החלה המשטרה לחקור את החשדות המיוחסים לאזרחים לבדם, ומח"ש החלה לחקור את החשדות המיוחסים לשוטרים".

;

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן