בג"צ דחה את עתירת משפחת סנדק

משפחתו של אהוביה סנדק ז"ל ביקשה לעצור את צוות החקירה המשותף של המשטרה ומח"ש, אולם בג"צ דחה פה אחד וקבע כי החקירה תמשיך להתנהל על ידם

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 14/01/21 11:15 א בשבט התשפא

בג"צ דחה את עתירת משפחת סנדק
התאונה בבנימין, צילום: דוברות איחוד הצלה

בג"ץ דחה היום (ה') את עתירת משפחת סנדק שביקשה באמצעות ארגון "חוננו" כי בית המשפט יורה למשטרה שלא לעסוק בחקירת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל, בשל חשש לניגוד עניינים של השוטרים.

בית המשפט קבע כי הוא מתיר למשטרה להמשיך את מעורבותה בחקירת הרג הנער במהלך המרדף המשטרתי בבנימין, באמצעות צוות משותף של שוטרים מימ"ר ת"א יחד עם חוקרי מח"ש.

השופטים חילקו את האירוע לארבעה חלקים נפרדים: יידוי האבנים של הנערים שהיו ברכב; המרדף אחר מיידי האבנים; התאונה כתוצאה מהמרדף המשטרתי; לאחר התאונה. השופטים קבעו כי החשודים בביצוע העבירות בשני חלקיה הראשונים של האירוע (יידוי האבנים וההימלטות מהרכב המשטרתי) הם האזרחים לבדם. לפיכך, סמכויות החקירה נתונות, בחלקים אלו של האירוע, רק למשטרת ישראל. עם זאת, הוסיפו השופטים: "בחלק השלישי והרביעי של האירוע חשודים הן האזרחים והן השוטרים. משום כך החלה המשטרה לחקור את החשדות המיוחסים לאזרחים לבדם, ומח"ש החלה לחקור את החשדות המיוחסים לשוטרים".

עו"ד מנשה יאדו אמר בתגובה, "נהרג כאן ילד, אין חולק שבהריגתו היו מעורבים שוטרים. כל מה שאנו מבקשים זו חקירה ללא משוא פנים, שלא תזוהם. לצערנו בג"צ לא נתן לנו את הסעד הזה. כל ילד מבין, שהמשטרה אינה צריכה לחקור את עצמה, זה ניגוד עניינים, והחקירה לא יכולה להיות לא אמתית ולא צודקת".

"אזרחי ישראל והמשפחה ראויים לרשויות חקירה שיביאו להם חקר אמת, ולא חקירות ראווה, שהפגמים בהם רבים מהסדרים. אנו נמשיך לפעול שהתשובות על דמו של אהוביה סנדק ז"ל ינתנו, גם למשפחה וגם למיליוני אזרחי ישראל שמודאגים מהתנהלות הרשויות בתיק זה", סיכם עורך הדין של המשפחה.