בפעם הראשונה: ארגון גאה יקים מכינה קדם צבאית

באגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון יאפשר לארגון איגי להקים מכינה קדם צבאית, בכפוף לעמידה בקריטריונים. ככל הנראה, לכשתוקם, תוכל המכינה לקבל הכרה בתוך שנתיים ותהיה מכינה כללית ולא לנוער גאה בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/21 17:43 כט בטבת התשפא

בפעם הראשונה: ארגון גאה יקים מכינה קדם צבאית
נתניהו עם תלמידי מכינות. אילוסטרציה, צילום: Kobi Gideon/GPO

האגף החברתי-ביטחוני במשרד הביטחון החליט בימים האחרונים, לאשר לארגון "איגי", ארגון נוער גאה, להקים מכינה קדם צבאית. כך פורסם היום (ד') ב"ישראל היום". מדובר בלא פחות מתקדים. עד היום לא הוקמה מכינה על ידי גוף גאה. המכינה, לכשתוקם, תוכל לקבל הכרה כמכינה קדם צבאית בתוך שנתיים אם תעמוד בקריטריונים הנדרשים. בנוסף, נראה שבסופו של דבר תהיה זו מכינה כללית ולא לנוער גאה בלבד.

למכרז ההקמה ניגשו מספר גופים, ביניהם: איגי, ויצ"ו, השומר החדש וארגון אחריי, שחלקם פועלים במשך שנים ארוכות להכנת צעירים וצעירות לצה"ל וחלקם עוסקים בפעילות חינוכית אחרת.

גם בנושא זה משבר הקורונה בא לידי ביטוי: בדרך כלל מאושרת הקמת שתי מכינות קדם צבאיות בשנה. השנה הוחלט להסתפק בהקמת מכינה אחת, והדבר עורר את זעמם של אלו שלא זכו במכרז אך רואים עצמם כמתאימים יותר מאשר איגי.

בשיחה עם ישראל היום טענו מספר גורמים: "ברור שמדובר בהחלטה פופוליסטית, ולכן הארגונים שלא קיבלו אישור מאוד כועסים". לטענתם העובדה כי מדובר בארגון גאה גרמה להטיית הכף לטובתם בהתעלם מהתחומים המקצועיים ממש.

עוד פורסם כי לפחות אחד מהארגונים שלא זכו במכרז מתכוון לערער על ההחלטה התקדימית. "מילא אם היה אפשר להקים שתי מכינות, זה היה בסדר שאיגי תקים אחת, אבל במצב שבו מוקמת מכינה קדם צבאית אחת ראוי שזו תהיה בידי גוף שעוסק יותר בתחום הגיוס לצה"ל. איזה ניסיון יש לארגון איגי בעולם המכינות? הם עובדים עם נוער גאה, ועושים עבודה נפלאה בתחום, אבל זה לא קשור לצה"ל". באיגי ציינו כי אינם מתייחסים לידיעה, מכיוון שההחלטה הסופית על הקמת מכינה - טרם התקבלה.

ממשרד הביטחון נמסר: "האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון פועל בהתאם לחוק ולהוראות המשרד. בוועדה להכרה במכינות קדם צבאיות משתתפים, בין היתר, נציג צה"ל ונציג היועמ"ש למערכת הביטחון. לאחר בחינה מעמיקה של כלל הבקשות שהוגשו, החליטה הוועדה, פה אחד, כי היוזמה של ארגון איגי היא המתאימה ביותר. יצוין כי השנה, לאור אילוצי מערכת הביטחון בהקצאת דחיות הגיוס, ניתן היה לאשר מכינה אחת בלבד".


(הרב אלי סדן ראש מכינת עלי בראיון לחדשות כיפה)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן