מותו של אהוביה סנדק: אחד השוטרים נעצר

אחד השוטרים שהיו מעורבים באירוע בו נהרג אהוביה סנדק, במרדף אחרי המכונית בה נסע לפני כחודש בבנימין, נעצר בחשד לשיבוש הליכי חקירה וייחקר במח"ש

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/01/21 08:51 כו בטבת התשפא

מותו של אהוביה סנדק: אחד השוטרים נעצר
ההפגנות בעקבות מותו של אהוביה סנדק, צילום: ללא

התפתחות בחקירת האירוע שהוביל למותו של אהוביה סנדק ז"ל, בהתנגשות רכב משטרתי במכונית בה נסע במהלך מרדף משטרתי, באזור כוכב השחר לפני כחודש. על פי דיווח בחדשות 13, אחד השוטרים שהיו מעורבים במרדף נעצר הבוקר (א') בחשד לשיבוש הליכי חקירה.

ההערכה: יוגש כתב אישום נגד הנערים - ולא נגד השוטרים

כזכור, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות ספגה ביקורת קשה בעקבות ההתנהלות סביב חקירת האירוע בו נהרג סנדק. רק ביום חמישי האחרון מסרו הנערים שהיו ברכב שהתהפך עדות במח"ש, על אף שהיו עדי ראייה לתאונה, והגעתם למסירת עדות התרחשה רק בזכות הביקורת הציבורית.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, המייצג את משפחתו של הנער אהוביה סנדק ז"ל כנפגעי עבירה, הגיש בימים האחרונים מספר תלונות בגין שיבוש הליכי חקירה, כנגד השוטרים המעורבים בהרג הנער. עו"ד יאדו העביר למח"ש ראיות ברורות לחשש לשיבוש הליכי חקירה מצד השוטרים. 

"נער צעיר נהרג בידי שוטרים, והחקירה חייבת להיות יסודית ומעמיקה על כל ההיבטים העולים מחומר הראיות, לרבות שיבוש הליכי חקירה בידי השוטרים המעורבים." אומרים בארגון חוננו, והוסיפו כי "צריך לזכור, שהשוטרים כתבו את דוחות הפעולה רק 5 שעות לאחר האירוע, ונחקרו 3 ימים לאחר האירוע, זה זמן ממושך שנעשו בו דברים. בנוסף, ישנם סימני שאלה נוספים במספר נושאים סביב החקירה, שהצבענו עליהם כבעייתיים. ראינו שגם גורמים במח"ש הצביעו על הדברים כבעייתיים ומעוררי שאלות".

לדבריהם: "אנו ציפייה שכלל השוטרים יחקרו על כלל התלונות. עד כה אנו מאוכזבים מאד מאופן החקירה, ומהדברים שפורסמו מתוך גורמים במח"ש, החקירה פה חייבת להתנהל אחרת ולשנות מגמה, מדינת ישראל חייבת לחקור ולתת תשובות כיצד שוטרים ממשטרת ישראל גדעו את חייו של נער צעיר. עד כה חקירת השוטרים היתה רפה, ולא מקצועית - נקווה שמעצר השוטר הוא לא מס שפתיים לציבור שדורש תשובות, אלא תחילתה של שינוי מגמה אמיתי במח"ש".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, מסר בתגובה כי המעצר הגיע "מעט מידי ומאוחר מידי. מח"ש היו צריכים לעצור את כל השוטרים שהיו ברכב זמן קצר אחרי המרדף שהתנהל ברשלנות פושעת. כמו כן אפשרו לשוטרים זמן ניכר כדי לשבש את החקירה ולפגוע בה".