ההערכה: יוגש כתב אישום נגד הנערים - ולא נגד השוטרים

חקירת מותו אהוביה סנדק ז"ל: המשטרה והפרקליטות צפויים להגיש כתבי אישום נגד ארבעת הנערים שהיו ברכב בעקבות זריקת אבנים על מכוניות פלשתיניות, וייתכן כי אחד מהם יואשם בהמתה בקלות דעת | במקביל, נגד השוטרים שניגחו את הרכב שהתהפך בעקבות זאת - לא יוגשו כתבי אישום

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 02/01/21 20:50 יח בטבת התשפא

ההערכה: יוגש כתב אישום נגד הנערים - ולא נגד השוטרים
הפגנה בדרישה לחקירת מות אהוביה סנדק, צילום: דביר דהרי

במשטרה ובפרקליטות מתכוונים להגיש כבר בשבוע הקרוב כתבי אישום נגד ארבעת הצעירים שהיו ברכב יחד עם אהוביה סנדק ז"ל, כך פורסם הערב (שבת) בחדשות 12. בשל הערכת המשטרה כי הארבעה זרקו אבנים על מכוניות פלשתיניות, הם צפויים לעמוד לדין בגין סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. לפחות אחד מהצעירים יואשם גם בסעיף חמור יותר - המתה בקלות דעת.

כל ארבעת הצעירים ממשיכים לשמור על זכות השתיקה בחקירותיהם, דבר שהביא את המשטרה והפרקליטות לדון בשאלה, מי מהנוכחים בהרכב נושא באחריות להתהפכות הרכב - הנהג או כל השוהים בו. עם הגשת כתבי האישום וסיום החקירה, תסתיים גם החקירה במח"ש נגד ארבעת השוטרים שהיו מעורבים במרדף, כשבסופו ניגחו את רכבם של הצעירים, שהתהפך בעקבות כך. ההערכה היא שלא יוגשו כתבי אישום נגד השוטרים.

איתמר בן גביר אמר בעקבות הדיווח כי "אם ההערכה שהוצגה הערב נכונה, צריך לסגור את המחלקה לחקירת שוטרים ויפה שעה אחת קודם. לא ברור כיצד במח"ש מתעלמים משלל ראיות שמלמדות שהשוטרים פעלו בניגוד לחוק ובניגוד לנהלים הפנימיים של המשטרה. החלטת מח"ש רק תגביר את הקרע ואת הקיטוב בחברה הישראלית".


(מחאה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל)