פעיל השמאל הקיצוני עזרא נאווי הלך לעולמו

לאחר מאבק במחלת הסרטן נפטר נאווי בגיל 69 בביתו בירושלים. בעבר הורשע נאווי בביצוע מעשה סדום בנער פלסטיני בן 15 ונחשף כמי שמסר מידע לרשות הפלשתינית על פלשתינים שמכרו קרקעות ליהודים

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 09/01/21 18:32 כה בטבת התשפא

פעיל השמאל הקיצוני עזרא נאווי הלך לעולמו
עזרא נאווי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

איש השמאל הרדיקלי עזרא נאווי הלך לעולמו היום (ש') בגיל 69 ממחלת הסרטן, בעיצומו של משפט שמתנהל נגדו. נאווי הוא ממייסדי ארגון תעאיוש, כשמרבית פעילותו היתה בדרום הר חברון. בימים אלו התנהל משפט נגדו בעקבות חשיפה בתכנית "עובדה" בה התגלה כי נאווי העביר למנגנוני הביטחון הפלשתיניים פרטים  על פלשתינים שמכרו קרקעות ליהודים, ובכך הביא לסיכון חייהם של המוכרים.

נאווי נולד בשנת 1951 בירושלים למשפחת עולים מעיראק. הוא היה פעיל בתנועת הנוער של המפלגה הקומוניסטית. הוא שירת בחיל ההנדסה הקרבית בצה"ל והתגורר בירושלים עם בן זוגו, פואד מוסא, שהיה בעבר אסיר ביטחוני. נאווי הסתבך מספר פעמים עם החוק והורשע במספר עבירות בהם  שימוש בנשק בלתי חוקי, הסעת פלשתינים ללא אשרה, התפרעויות, תקיפת שוטרים ועוד עבירה חמורה במעשה סדום בנער פלסטיני בן 15.

עו"ד איתן פלג שייצג את נאווי מסר: "היה לי הכבוד לייצג את עזרא במשפט שהוגש נגדו בעקבות ה'תחקיר' של עד כאן, אשר למרבה הצער התכנית עובדה נתנה לו במה. כתב האישום הוגש משיקולים זרים והיה מופרך. עזרא היה אישיות יוצאת דופן. פעילותו רבת השנים לטובת הפלסטינים בדרום הר חברון מרשימה ואמיצה ביותר. יהי זכרו ברוך".