בנצי גופשטיין זוכה מתקיפת פעיל השמאל עזרא נאווי

בית המשפט זיכה את גופשטיין, לאחר שתועד תוקף פעילי שמאל שהגיעו לשכונת גבעת האבות בחברון, בינהם עזרא נאווי. לאחר שבית המשפט החליט כי נשקפת סכנה ממעשיהם של פעילי המשאל.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/04/16 13:18 ב בניסן התשעו

בנצי גופשטיין זוכה מתקיפת פעיל השמאל עזרא נאווי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים, בראשות השופט דב פולוק, זיכה את יו"ר ארגון להבה בנצי גופשטיין מתקיפת אנשי שמאל ובהם עזרא נאווי שחדרו לשכונת גבעת האבות בחברון בשנת 2008. גופשטיין טען כי זיהה קבוצת אנרכיסטים פורצת לשכונה ומהווה סכנה לביטחון.

בסרטון שצולם נראים נאווי ופעילי שמאל יחד עם ערבים מחברון מטפסים על הגדר וחודרים לשכונה. גופשטיין הגיע למקום וטען בבית המשפט, כי פעל כפי שהיה צריך לפעול כאשר גורמים עויינים נכנסים לתוך שכונה ובה ילדים רבים.

בכתב האישום נטען כי גופשטיין גם דחף מספר פעמים את עזרא נאווי, פעיל השמאל הקיצוני מטעם ארגון תעאיוש, שנחקר במשטרה לאחר שתועד בתחקיר "עובדה" כמי שהתגאה בהסגרת פלסטינים שמכרו קרקעות ליהודים לידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

עו"ד יצחק בם שייצג את בנצי גופשטיין מטעם הסנגוריה אמר:" עזרא נאווי הוא איש שכל כולו פרובוקציה ואנו שבעי רצון מהחלטת בית המשפט שלא קנה את הפרובוקציות של עזרא נאווי וחבריו האנרכיסטים".

בנצי גופשטיין מסר בתגובה לאחר הזיכוי, כי לאחר כמעט עשור מאז האירוע, הוא פעל נכון כשתקף את פעילי השמאל:"
לאחר עינוי דין של שנים יצאתי זכאי. אין ספק שהמעשה שלי היה מוצדק כאשר ראיתי את עזרא נאווי וחבר מריעו פורצים לשכונה הגנתי על תושבי השכונה. אם הייתי יודע אז שמדובר בעזרא נאווי אני מאמין שהייתי פועל חזק יותר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן