לקראת ההחמרה בסגר: האם בתי הכנסת ייסגרו?

החל ממחר בחצות יחל סגר מהודק ברחבי הארץ, כשנשאלת השאלה מה יהיו ההנחיות כלפי מנייני התפילה. ארגון בתי הכנסת הוציא קריאה בה נאמר: "המצב חמור-אין מנוס מסגירת בתי הכנסת. תפילה בשטח פתוח בלבד"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 06/01/21 07:42 כב בטבת התשפא

לקראת ההחמרה בסגר: האם בתי הכנסת ייסגרו?
גם לא מניינים מצומצמים. בתי כנסת בקורונה, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

נכנסים לסגר הדוק החל מסוף השבוע הקרוב, השרים הגיעו להסכמות על מתכונת הסגר, שיימשך שבועיים ויכלול את כל מערכת החינוך מלבד החינוך המיוחד. נתוני התחלואה והתחזיות העגומות שהוצגו לשרים הביאו לכמעט תמימות דעים באשר להגבלות שיוטלו. בין ההחלטות שהתקבלו הוא צמצום ההתקהלויות, החל ממחר (ה') בחצות תתור התקהלות של עד 5 בחלל סגור, 10 במרחב פתוח (כיום מדובר על 10 ו-20 בהתאמה). 

אחד הנושאים שטרם התקבלו עליו הנחיות ספציפיות הוא המניין בבתי הכנסת. לאחר זמן רב בו הותרה התקהלות של עד 10 אנשים במקומות סגורים, ניתן היה לקיים מניינים מצומצמים בבתי הכנסת. כעת עם החמרת ההגבלות לא ידוע אם יוחרגו בתי הכנסת מההגבלה החדשה, או שיאלצו שוב לסגור את בתי הכנסת ולחזור למנייני חצר בלבד.

בארגון העולמי של בתי הכנסת הוציאו תגובה להחלטת הממשלה שקבעה לצאת לסגר מהודק: "לצערנו, המגיפה מתפשטת באופן נרחב ומדאיג וממשלת ישראל החליטה לנקוט באמצעים חריפים על מנת להשתלט על התחלואה. כחלק מההחלטה - אין מנוס כיום מסגירת בתי הכנסת וקיום מנייני תפילות בשטח הפתוח בלבד. ברור כי בעת הזו בימי החורף – תפילה בשטח הפתוח אינה פשוטה כלל וכלל לציבור המתפללים. עם זאת, כולנו מחויבים –"וחי בהם-ולא שימות בהם". מתפללים מקבוצות סיכון החוששים להתפלל בשטח פתוח או שמזג האוויר הקר מסוכן עבורם- יכולים להתפלל בבתיהם תפילת יחיד וישתדלו להתפלל בשעה בה הציבור מתפלל. בימים אלה- נקפיד על ההנחיות ונזעק לבורא עולם שיסיר מאיתנו את המגפה הזו וישלח רפואה שלמה לכל חולי עמו ישראל."

https://www.youtube.com/watch?v=YrpKb8p-Zz4&feature=emb_title

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן