הסכמות על סגר מלא לעשרה ימים - החל מיום שישי

שר הביטחון גנץ מסכים להטלת סגר מלא, כולל מערכת החינוך אך בהחרגת בתי המשפט והפגנות. שרי הממשלה צפויים לאשר הטלת סגר החל מיום שישי, עד ליום ראשון שלאחריו. נתניהו: "אנחנו נכנסים לגל המסוכן ביותר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/01/21 16:29 כא בטבת התשפא

הסכמות על סגר מלא לעשרה ימים - החל מיום שישי
הסגר הראשון באפריל, צילום: דני מרון, פלאש90

שרי הממשלה צפויים לאשר הערב (ג') החלטה על סגר מחמיר, שיכלול את סגירת מערכת החינוך, וייכנס לתוקפו ביום שישי הקרוב. על פי המתווה שהציג משרד הבריאות, מערכת החינוך כולה תיסגר, ללא החרגות מלבד מערכת החינוך המיוחד, והסגר ייכנס לתוקפו כבר ביום שישי הקרוב. 

במשרד הבריאות דרשו כי ההגבלות המחמירות ייכנסו לתוקף כבר ביום שישי בצהריים - למשך שבועיים, אך נתניהו וגנץ סיכמו על סגר לעשרה ימים בלבד, עד ליום ראשון, ה-17 בינואר (ד' שבט).

רשימת ההגבלות שיתבקשו השרים לאשר:

- סגירת מערכת החינוך כולה ללא החרגות.

- צמצום מקומות העבודה לחיוניים בלבד.

- יציאה מהבית לצרכים חיוניים בלבד (סופרים ופארם) ורק ביישוב או עיר המגורים.

- מגבלת מרחק תישאר 1000 מטרים.

- צמצום נוסף של איסור התקהלויות: 5 בחלל סגור, 10 במרחב פתוח (כיום מדובר על 10 ו-20 בהתאמה).

- איסור שהייה בבית אחר.

- צמצום מספר קווי האוטובוס ב-50 אחוזים.

- איסור טייק אווי.

"אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל"

הצעת משרד הבריאות מגיעה לאחר דיון החירום שכינסו ראשי המשרד הבוקר (ג'), נוכח העלייה הדרמטית בתחלואה. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל ללא עבודה, חוץ מעבודה חיונית עם מערכת חינוך סגורה, אפס התקהלויות. רק במצב כזה נוכל לעבור את ההתפרצות החדשה ולהגיע למצב בו מיליוני ישראלים יהיו מחוסנים".

"אתם מבינים טוב מאוד מה המחיר של לא לעשות כלום היום", המשיך אדלשטיין, "אבל מי שעדין לא מבין אני אסביר לו במילים הכי פשוטות: זה עוד מאות רבות של מתים עוד אלפים של חולים קשה ועוד עשרות אלפי מאות".

נתניהו: "בואו נעשה מאמץ אחרון - יחד"

ראש הממשלה נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לנושא הסגר ואמר כי "אנו רואים את הקורונה משתוללת בכל העולם. המוטציה הבריטית יצאה משליטה, בריטניה נמצאת כעת בסגר מלא לאחר שיעור תמותה מאסיבי. לצערנו, גם אצלנו המוטציה החדשה של הקורונה מזנקת, אם כי לא באותו קצב.

"בתי החולים מתריעים בפנינו שאנחנו נכנסים לגל המסוכן ביותר מאז פרוץ המגיפה. משרד הבריאות והמומחים מזהירים אותנו שאנחנו במצב חירום ושאם לא נפעל מיד נאבד מאות רבות של ישראלים שימותו - ואף יותר מכך.
אסור לנו לתת לזה לקרות, בטח לא בקו הסיום. אני בטוח שכל חברי הממשלה יגלו אחריות. ברגע זה, זה מה שהציבור מצפה לו, וזה מה שהמדינה זקוקה לו.

"אני קורא לכל אזרחי ישראל: בואו נעשה מאמץ אחרון - יחד. נעשה סגר הדוק ומיידי יחד עם המשך מבצע החיסונים הענק. כך נציל חיים, כך נהיה הראשונים בעולם לצאת מהקורונה, כך נפתח את הכלכלה שלנו, וכך נחזור לחיים".