קרוב ל-6,000 נדבקים חדשים. הזינוק במספרים - מאז חנוכה

משרד הבריאות מפרסם את נתוני התחלואה העדכניים, כשכבר ארבעה ימים ברציפות מספר הנדבקים החדשים עובר את ה-5,500, ומספר החולים במצב קשה מזנק. העלייה המשמעותית החלה עם פתיחת מרכזי הביג, ומאז חנוכה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/01/21 12:08 יז בטבת התשפא

קרוב ל-6,000 נדבקים חדשים. הזינוק במספרים - מאז חנוכה
מאושפזי קורונה. ארכיון, צילום: shutterstock

מתי החלה העלייה החדה במספר הנדבקים בקורונה, מה שמכונה במחוזותינו "הגל השלישי"? משרד הבריאות מעדכן הבוקר (ו') כי אמש נדבקו בישראל 5,804 בני אדם בקורונה, וזהו היום הרביעי ברציפות בו נדבקו מעל 5,500 בני אדם. אמש התקבלו תוצאותיהן של 102,860 בדיקות, ושיעור החיוביים ממשיך לעלות ועומד על 5.7%.

היום: מיליון מתחסנים בישראל

בישראל יש כרגע 45,303 חולים ונשאי קורונה פעילים. 1,102 מתוכם מאושפזים בבתי החולים, כשמהם 678 מוגדרים במצב קשה, ו-178 זקוקים להנשמה. 24 חולי קורונה נפטרו ביממה האחרונה בישראל, ומספר המתים הכולל עומד על 3,338.

על פי נתוני משרד הבריאות, העלייה במספר החולים החלה עם פתיחת מתחמי הביג ברחבי הארץ, שכזכור ניהלו מאבק עיקש לפתיחתם, בטענה כי מדובר בשטחים פתוחים, ואין הבדל ביניהם לבין חנויות רחוב.

עם זאת, הקפיצה המשמעותית במספרי החולים החדשים הגיעה לאחר חג החנוכה, שהסתיים לפני שבועיים בדיוק. כזכור, במשרד הבריאות ביקשו להטיל סגל לילי או הגבלות על התקהלות ועל שהייה בבתי אחרים במהלך חנוכה, אך הנושא ירד מהפרק בשל שיקולים משפטיים. גורמים במשרד הבריאות העריכו אמש כי העלייה החדה בתחלואה נגרמה כתוצאה מהתקהלויות במהלך חנוכה.

היום - מיליון ישראלים יתחסנו נגד קורונה

מיליון מתחסנים בישראל אחרי פחות משבועיים של חיסונים. זהו המספר אליו נגיע היום, לאחר שאמש עמד מספר מקבלי החיסון של 'פייזר' נגד קורונה על 950,000 בני אדם, רובם המכריע אנשי צוותים רפואיים ובני האוכלוסייה המבוגרת (מעל 60).

"התחושה שאנחנו בסוף המגיפה בגלל החיסונים - היא מוטעית"

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אמש נרשם שיא חדש של מתחסנים: למעלה מ-153,000 איש התחסנו אתמול ב-325 תחנות חיסון ברחבי הארץ, ובסך הכל התחסנו עד היום כ-950,000 איש.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע אמש כי מבצע החיסונים ייעצר ב-10.1, בעוד עשרה ימים, לכשלושה שבועות, ועד שיגיעו משלוחי חיסונים חדשים ויתחדש מבצע החיסונים, יתחילו בבתי החולים ובקופות החולים לחסן במנה השנייה של החיסון את אלו שכבר התחסנו.

אמש דווח בחדשות 12 כי בשבוע הקרוב צפויות להגיע לישראל מיליון מנות חיסון של חברת 'מודרנה', שאמורות היו להגיע רק במהלך חודש מרץ. המשמעות היא כי עם כמות כזו, ניתן יהיה להמשיך ולחסן את האוכלוסייה בקצב גבוה, ולא רק את אלו שכבר קיבלו את המנה הראשונה.

עם זאת, משרד הבריאות הכחיש את הדיווח, ובהודעה שפורסמה מטעמו נמסר כי "מבקשים להבהיר כי נכון לעכשיו אין בידינו מידע על כוונה של חברת מודרנה להקדים הבאת מיליון חיסונים לישראל. ככל שיהיה מידע אחר כמובן שהוא יפורסם"