גבי אשכנזי פורש מכחול לבן: "לוקח פסק זמן ושוקל את דרכי"

שר החוץ ומספר 3 בכחול לבן הודיע על עזיבת המפלגה, ופרישה זמנית מהחיים הפוליטיים: "אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובות במסגרת כחול לבן. אשאר בתפקידי במשרד החוץ ככל שאדרש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/20 15:09 טו בטבת התשפא

גבי אשכנזי פורש מכחול לבן: "לוקח פסק זמן ושוקל את דרכי"
עוזב את החיים הפוליטיים. אשכנזי , צילום: Miriam Alster/Flash90

שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח עם יו"ר מפלגת כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ והודיע לו כי אין בכוונתו להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובה במסגרת כחול לבן. אשכנזי סיפר כי "וכי אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי".

"כחול לבן הציבה אלטרנטיבה שלטונית לבנימין נתניהו", אמר שר החוץ, "והחלטנו להשפיע מבפנים מתוך שיקול של אחריות לאומית. כך פעלתי כל חיי וכך אמשיך לפעול. בכל מקום בו היה סיכון על המדינה או סיכון עליי - בחרתי לקחת את הסיכון עליי. שינוי השיח מסיפוח השטחים, הוא שפתח את חלון ההזדמנויות להסכמי השלום ויחד מנענו כל ניסיון להרפתקאות מדיניות ומשפטיות".

"החלטתי כאמור, כי אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובות במסגרת כחול לבן", אמר הרמטכ"ל לשעבר והודיע כי ישאר בתפקידו במשרד החוץ "ככל שאדרש". עוד הוסיף אשכנזי כי הוא הודה לגנץ, "ואיחלתי לו בהצלחה בהובלת המפלגה בבחירות הקרובות".

יו"ר כחול לבן בני גנץ הודה לאשכנזי ואמר: "אני מכבד את החלטתו של חברי שר החוץ אשכנזי ומודה לו מעומק הלב על השותפות בשנתיים האחרונות למען המדינה. אני וגבי מכירים שנים רבות והערכתי אליו רבה". 

אשכנזי מצטרף לחברי כחול לבן שכבר עזבו את המפלגה - אבי ניסנקורן שחבר אתמול (ג') לרון חולדאי ולמפלגת "הישראלים", וכן לרם שפע, מיקי חיימוביץ, אסף זמיר, עינב קאבלה ומיכל קוטלר וונש שעזבו אף הם וטרם נודע לאן יצטרפו בהמשך.