גבי אשכנזי צפוי לקחת "פסק זמן" מהפוליטיקה

שר החוץ צפוי להודיע מחר על פרישה זמנית מהפוליטיקה, ולהצטרף לשורה ארוכה של ח"כים ושרים שכבר הודיעו על עזיבת כחול לבן. גנץ הודיע לניסנקורן כי הוא מצפה ממנו להתפטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/20 17:40 יד בטבת התשפא

גבי אשכנזי צפוי לקחת "פסק זמן" מהפוליטיקה
אשכנזי , צילום: יובל כהן אהרונוב

כחול לבן מתפרקת לגורמיה, ומחר (ד') צפוי גם שר החוץ, גבי אשכנזי, להודיע על עזיבתה ועל פסק זמן מהפוליטיקה. על פי הדיווח של עמית סגל, אשכנזי יודיע מחר כי הוא לוקח פסק זמן מהפוליטיקה, ולא יתמודד בבחירות הקרובות.

ניסנקורן חובר לחולדאי: "נביא בשורה לאלפי ישראלים שאין להם בית פוליטי"

אשכנזי יצטרף לשורה הולכת ומתארכת של ח"כים ושרים ממפלגתו של בני גנץ שעוזבים את המפלגה. אחרי יועז הנדל וצבי האוזר שהצטרפו לגדעון סער, ומיקי חיימוביץ', רם שפע ואסף זמיר שהודחו מהרשימה על ידי גנץ, לאחר שהצביעו בניגוד לעמדת הקואליציה בשבוע שעבר, גם שר המשפטים ניסנקורן צפוי להצטרף היום רשמית למפלגתו של רון חולדאי. 


(גבי אשכנזי בראיון ל-ynet)

שר הביטחון גנץ שוחח עם שר המשפטים ניסנקורן, והודיע לו כי הוא מצפה ממנו להתפטר: "ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו". אמר גנץ והוסיף כי "תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל וכפי שפעלנו עד כה, נמשיך גם בהמשך".

כזכור, מוקדם יותר פורסם כי שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, על החלטתו לעזוב את "כחול לבן", ולהצטרף למפלגתו החדשה של רון חולדאי. ראש עיריית תל אביב ימסור הערב בשעה 20:00 הודעה על הקמת המפלגה, כשבמקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי לקיים מסיבת עיתונאים, שנדחתה שלוש פעמים, ובה, ככל הנראה יודיע על פתיחת קמפיין המפלגה לקראת הבחירות הקרבות. 

גנץ צפוי לפטר את שר המשפטים שלו, שעד לא מזמן נחשב לאחד מעמודי התווך של כחול לבן, שאחת הסיבות לפירוק הממשלה היה סירובו של גנץ לצמצם את סמכויותיו של שר המשפטים שלו. ניסנקורן אמר בהודעת העזיבה שלו כי "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי - ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן