הוועדה למינויים בכירים אישרה את מועמדותו של המפכ"ל החדש

ועדת גולדברג למינויים בכירים בשירות הציבורי אישרה את מועמדותו של ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול, למפכ"ל המשטרה. בקרוב יובא המינוי לאישור הממשלה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/12/20 13:33 טו בטבת התשפא

הוועדה למינויים בכירים אישרה את מועמדותו של המפכ"ל החדש
ניצב קובי שבתאי, צילום: משה שי, פלאש 90

מינוי המפכ"ל החדש למשטרת ישראל, קובי שבתאי, אושר היום (ד') בוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה- ועדת גולדברג. כזכור, השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, בחר בשבתאי, מפקד משמר הגבול בחמש השנים האחרונות, לתפקיד מפכ"ל המשטרה, שנותר ללא איוש בשנתיים האחרונות בשל המצב הפוליטי.

מפכ"ל חדש למשטרת ישראל - קובי שבתאי

כעת אמור המינוי של שבתאי לעלות לאישור הממשלה, והדבר צפוי לקרות בקרוב. אחרי אישור הממשלה צפוי שבתאי להיכנס לתפקידו.

השר אוחנה אמר כי "אני שמח שגם הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים מצאה את מועמדיי, ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל וגונדר קטי פרי לתפקיד נציבת בתי הסוהר, כראויים לראשות הארגונים הביטחוניים החשובים.

"אביא באופן מיידי הצעת מחליטים לאישורה של הממשלה בדבר המינויים ואני מצפה מכלל חברי הממשלה לאשרם ללא דיחוי. לפתחו של המפכ"ל המיועד מונחות בעיות בוערות, קשות ודחופות לטיפול".


(קובי שבתאי בשנת 2017)

יעקב (קובי) שבתאי, בן 56, שירת בצה"ל כלוחם בצנחנים, ובשנת 1991 התגייס לימ"מ. הוא היה ממקימי יחידת המסתערבים ברצועת עזה, שם זכה בעיטור המופת של משטרת ישראל על תפקודו תחת אש מחבלים. ב-2001 נפצע פעם נוספת במהלך התקלות עם מחבלים בבית לחם, שם כיהן כמפקד מג"ב בית לחם.

ב-2010 מונה למפקד מרחב שומרון במחוז ש"י ושירת בתפקיד עד ספטמבר 2013. לאחר מכן קודם לדרגת תת-ניצב ומונה למפקד מרחב שרון במחוז מרכז. בפברואר 2016 מונה למפקד משמר הגבול. הוא אב לשלוש בנות ומתגורר בכרכור.

לאחר ההודעה על המינוי אמר אוחנה: "ניצב יעקב (קובי) שבתאי הוא קצין ערכי, יוזם, בעל נסיון עשיר ועטור צל"שים. הוא הוביל את החיל בתקופה הקשה והמאתגרת של אינתיפאדת הסכינים, במהלכה לוחמי ולוחמות משמר הגבול ניצבו בחזית לשמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. משמר הגבול הפך תחת פיקודו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב צעירות וצעירים בישראל, לפני כל היחידות הצה"ליות, וזאת באופן חסר תקדים. כל האמור בצירוף חזונו למשטרת ישראל ותכונות אופיו הביאו אותי למסקנה שהוא האדם המתאים להוביל את המשטרה ולחזק את אמון הציבור בה.

כזכור, בחודש שעבר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה לאוחנה, להציג לוועדה למינוי בכירים מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה עד לסוף החודש הנוכחי. מכתבו של מנדלבליט לאוחנה מגיע בצל הוראת בג"ץ למדינה למנות מפכ"ל "במהירות הראויה".