כחצי מיליון ישראלים חוסנו | עלייה באחוז הבדיקות החיוביות

תשעה ימים חלפו מאז החל מצבע "לתת כתף", ועד כה חוסנו כ-495,000 אזרחים. בישראל ישנם יותר מתחסנים מנדבקים והיא המדינה במובילה בעולם בקצב ההתחסנות. נתוני התחלואה ממשיכים לעלות: 5,449 חולים חדשים מאתמול, שיעור החיוביים 5.6%

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/12/20 08:18 יד בטבת התשפא

כחצי מיליון ישראלים חוסנו | עלייה באחוז הבדיקות החיוביות
מבצע לתת כתף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (ב') עולה כי בישראל יש יותר מתחסנים מחולים. אתמול חוסנו למעלה מ-115,00 אזרחים, הנתון הגבוה ביותר מאז החל מבצע "לתת כתף", ובסך הכול התחסנו כ-495,000 אזרחים. "בתשעה ימי חיסונים יש לנו יותר מתחסנים מכל הנדבקים מתחילת המגפה. לא סתם אנחנו המדינה המובילה בעולם במהירות ההתחסנות. ממשיכים לחסן את ישראל", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין.

מנתוני התחלואה העדכניים שפורסמו הבוקר עולה כי רמת התחלואה ממשיכה לטפס. סך הנדבקים המאומתים בישראל הגיע ל-408,990, ומספר החולים בפועל ממשיך לעלות ועומד הבוקר על 38,656. אתמול אומתו 5,449 חולים חדשים, שהם 5.6% מסך הבדיקות שבוצעו אתמול, 99,758. בבתי החולים מאושפזים 1,025 חולים, מהם 146 מונשמים ו-593 חולים במצב קשה. מאז פרוץ המגפה בישראל, מתו 3,256 בני אדם. 

צילום: ללא


בתדרוך לתקשורת שקיים אתמול שר הבריאות בשדרות, הדגיש השר כי יש מספיק חיסונים לאוכלוסייה בסיכון במדינת ישראל, ועם זאת הוא פועל יחד עם ראש הממשלה להקדים הגעת חיסונים נוספים. "יצרנו קשר עם חברות החיסונים ואנחנו מנסים להקדים את הגעת החיסונים הנוספים".

"אנחנו עובדים בקצב מטורף, מתקרבים לחצי מיליון מתחסנים. אני שומע שמועות על מחסור חמור בחיסונים. אני רוצה להפריך את השמועות: אין מחסור, לא יהיה מחסור לאוכלוסייה בתיעדוף. לפי כל לוחות הזמנים אנחנו אמורים לקבל עוד מיליוני חיסונים. אני מבקש לשמור על עיקרון התיעדוף ולא להפר אותו. ברגע שהאוכלוסייה בסיכון תהיה בטוחה יותר נתייחס גם לקורונה בצורה אחרת".

אדלשטיין הוסיף: "לצערי אתמול ראינו את החלטות ועדת החינוך חסרות האחריות וההבנה. אני מקווה שחברי הוועדה יחזרו בהם ונוכל לנהל את המאבק בנגיף. כל מה שצריך זה לבוא באחריות עם גישה שיש מסלול החיסון ומסלול הריסון". 

 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן