הראשונים בעולם: חיסוני הקורונה יגיעו לכל מקום בישראל

פטנט ישראלי חדש יאפשר את שליחת החיסונים לכל נקודה בארץ, ובכך ישראל תהפוך למדינה הראשונה בעולם שמבצעת אירוז מחדש לחיסוני הקורונה. 150 מתחמי חיסון נוספים יפתחו בקרוב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/12/20 22:51 יב בטבת התשפא

הראשונים בעולם: חיסוני הקורונה יגיעו לכל מקום בישראל
הפטנט הישראלי שמאפשר לחיסון להגיע לכל מקום בארץ, צילום: משרד הבריאות

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע הערב (א') כי פטנט ישראלי חדש יאפשר את שליחת חיסוני הקורונה לכל מקום בישראל. "ישבנו במשרד הבריאות ושברנו את הראש איך מגיעים לכל נקודה בארץ, והראש הישראלי לא מפסיק להפתיע: ישראל המדינה הראשונה בעולם שמבצעת אירוז מחדש ומאפשרת לחסן בנקודות קצה במקסימום נגישות לציבור", אמר אדלשטיין.

עד כה לא ניתן אישור מחברת "פייזר" האמריקאית, לפתוח את משטחי החיסונים, שדורשים קירור במינוס 70 מעלות. בכל אחד מהמגשים ישנם 975 מנות חיסון, וכל מגש מכיל 195 בקבוקונים עם חמש מנות לכל בקבוקון. אחרי ההפשרה של החיסונים ולפני המיהול, ניתן לאחסן את התרכיב עד חמישה ימים בטמפרטורה של -8-2 מעלות צלזיוס.

ומכאן הפתרון שהציג שר הבריאות: "עובדי סלא עובדים בתוך מקררים בטמפרטורות של שתי מעלות! ככה נגיע לכל נקודה בארץ בלי לאבד חיסונים יקרים. ככה אנחנו הופכים את ישראל למדינה המובילה בעולם במתן חיסונים".

הובלה בקירור של מינוס שתי מעלות

הובלה בקירור של שתי מעלותצילום: משרד הבריאות

פרופסור חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות אמר הערב: "אני שמח שנמצא הפיתרון לנייד באופן בטוח ויעיל את החיסונים, בלי לפגוע באיכותם. לשמחתי זה מאפשר לנו לחסן במקומות קטנים ומרוחקים, בתי אבות ומוסדות סיעודיים. לעמוד במשימה שלקחנו - לחסן רבים בקצב מהיר".

עד כה חוסנו כ-80,000 אזרחים, ומאז תחילת המבצע חוסנו כבר למעלה מ-300,000 ישראלים. בשיחה עם ראשי רשויות שנערכה הערב, הוסיף השר אדלשטיין, כי לצד ניידות החיסונים, ייפתחו עוד 150 מתחמי חיסונים, מתוך הכרה בחשיבות מתן חיסונים לאוכלוסיות בסיכון, שאינן יכולות להגיע למתחמי החיסונים המרכזיים.

על הסגר, אמר אדלשטיין בביקורו היום בבית החולים הלל יפה: "דורש אחריות אישית מכל אחת ואחד מאיתנו. לצערי לא כל אחד נוהג באחריות. ראינו זאת היום בוועדת החינוך של הכנסת, בהחלטה האומללה לחדש את הלימודים בכל הכיתות - דבר שוודאי יאריך את הסגר. אבל אני סומך עליכם, אזרחי ישראל. אם כולנו ננהג באחריות נראה את האור הגדול בסוף המגיפה".