על חודו של קול: ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר

ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר ברוב של שמונה חברי כנסת מול שבעה, לאחר שהיועץ המשפטי של הוועדה, הכריע כי ח"כ מרב מיכאלי לא יכולה להצביע. יו"ר הקואליציה הודיע כי תיערך הצבעה מחודשת לפתיחת הטייקאווי בעוד שבוע בכפוף למדדי התחלואה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/12/20 12:42 יג בטבת התשפא

על חודו של קול: ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר
ועדת החוקה חוק ומשפט. ארכיון, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

בתום דיון ממושך החליטה היום (ב') ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, לאשר את תקנות הסגר השלישי, ברוב של שמונה תומכים מול שבעה מתנגדים. הדיון בכנסת על אישור הסגר נדחה מספר פעמים, בשל הקושי של הקואליציה להשיג רוב עבור ההצבעה. המשמעות להשיג רוב הייתה חשובה עבור הליכוד, לאחר שאמש ועדת חינוך ביטלה את תקנות הסגר על המערכת.

הרוב הדחוק לקואליציה הגיע לאחר שהיועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד גור בליי, הכריע כי ח"כ מרב מיכאלי לא יכולה להצביע. "ח"כ גינזבורג הוא חבר ועדה היושב על חשבון מקום של סיעת העבודה. אם ח"כ גינזבורג לא היה נוכח ולא היה אף מ"מ קבוע או חבר אחר  מסיעתו, ח"כ מיכאלי הייתה יכולה להצביע".

במהלך הדיון, מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאלי, הודיע על הפסקה של חמש דקות להתייעצות סיעתית לאחר שיו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, דרש מחברי האופוזיציה תשובות מדוע הם נגד הסגר ומ"מ היו"ר הודיע על הצבעה מידית; חברי האופוזיציה התנגדו להצבעה וביקשו התייעצות סיעתית. במהלך הדיון תקף זוהר את חברי הוועדה מהאופוזיציה: "מדוע האופוזיציה או מי שמרכז אותה מחליט להצביע נגד התקנות? האם המצב לא מצריך סגר? האם צריך לתת לתחלואה להתפשט? אם אתם באים שרירותית להצביע נגד עמדת הממשלה על אף שאתם יודעים שהסגר מתבקש אנחנו מבזבזים את זמננו אבל אם לא, חשוב שנבין את עמדתכם". 

לאחר מכן עדכן זוהר: "קיבלנו החלטה לתמוך בבקשת ח"כ תהלה פרידמן ונושא פתיחת הטייקאווי יגיע להצבעה מחודשת בוועדת החוקה בעוד שבוע בכפוף לירידה במדדי התחלואה. בקשה נוספת של ח"כ פרידמן נוגעת לחיסון עובדי ההוראה ואנחנו מקבלים את עמדתה לתת להם קדימות".

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, אמר כי משרד הבריאות נענה לדרישתו והודיע כי "ישנה את נושא הרפואה המשלימה. אני רוצה לברך על התיקון בנושא הטייקאווי ועל תעדוף עובדי ההוראה. הכי קל זה להפיל תקנות, אפשר לעשות כאוס וזו שיטה שיש שהרוויחו ממנה 3-2 מנדטים שיתאיידו בקרוב. השיטה שלנו להתקדם בדברים שדרכם הגענו להסכמות על רפואה משלימה והבנות לגבי הטייאוי והמורים זו הדרך. מדובר על מדינה בסגר ואי אפשר לשחק עם כל דבר. תפקידנו כוועדה הוא פיקוח פרלמנטרי ולא לבוא ולאיים בהשבתה של המדינה"

ח"כ מתן כהנא אמר: "זה שאנחנו נקלעים עכשיו לסגר שלישי זה ביזיון. זה מראה על אוזלת היד של הממשלה והעומדים בראשה. דרשנו 3 תנאים כדי להצביע בעד הסגר בלית ברירה. מה שסוכם כאן לגבי הטייקאווי זה מכת מוות לעוד מסעדות. אפשר היה להימנע ולמזער נזקים ולכן נצביע נגד. לא ניתן להרוס את העסקים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן