יו"ר הקואליציה בבית אל: "הדבר המתבקש - החלת הריבונות"

חבר הכנסת מהליכוד סייר בסמוך לאתר הבנייה ביישוב והתייחס גם ל-350 יחידות הדיור הנוספות, שמחכות להיבנות לאחר פינוי החטמ"ר: "צריכים להגיע ל-20 אלף תושבים בבית אל". גם הח"כים מש"ס, מיכאל מלכיאלי ויוסף טייב, הגיעו לבית אל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/11/20 17:02 כח בחשון התשפא

יו"ר הקואליציה בבית אל: "הדבר המתבקש - החלת הריבונות"
יו"ר הקואליציה בבית אל, צילום: דוברות בית אל

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, הגיע היום (א') לביקור בבית אל ונפגש עם ראש המועצה שי אלון. במהלך ביקורו סייר בסמוך לאתר הבנייה של 300 יחידות הדיור הנבנות ביישוב ובנוסף דן בשאלת פינוי חטמ"ר בנימין שבשטחו אושרה בנייה של 350 יחידות דיור נוספות בסיועו של זוהר. 

ראש המועצה שי אלון ביקש את התערבותו של זוהר בנושא פינוי החטמ"ר עבור בניית שכונה נוספת: "חבר הכנסת מיקי זוהר מחבר את ההתיישבות לשיח הציבורי. לא צריך לשכנע אותו כמה חשוב לנו להיות במקום הזה. בקשתנו הייתה שיפעל לקבלת תוקף ל-300 יחידות דיור ואנו כעת מבקשים את עזרתו בפינוי החטמ"ר כדי שנראה פה עוד 350 יחידות דיור ועוד משפחות צעירות שחיות ומסתובבות בבית אל". 

נדמה כי מפת הריבונות והחלתה על יהודה ושומרון מתרחקת מאיתנו, אך ח"כ זוהר אמר כי הדבר המתבקש הוא ריבונות: "בסיור ביישוב ראינו אתרים היסטוריים שמוכיחים כי הארץ הזאת היא שלנו ונתנה לנו בזכות ולא בחסד. נטענו את שורשנו בצורה מאוד חזקה וצריך להמשיך את האחיזה שלנו בקרקע הזאת ולעשות את הדבר המתבקש - להחיל את הריבונות על כל ארץ ישראל משום שזאת הארץ שלנו ולא של אף אחד אחר. לגבי 350 יחידות הדיור תפקידנו להמשיך ולהעצים את בית אל. אנחנו צריכים להגיע ל-20 אלף תושבים בבית אל. הדבר הזה הוא אפשרי ואני עומד לרשותכם בכל נושא ובכל סוגיה".

חברי הכנסת של ש"ס בבית אל

חברי הכנסת של ש"ס בבית אלצילום: דוברות בית אל

מוקדם יותר היום הגיעו לביקור חה"כ מש"ס, מיכאל מלכיאלי ויוסף טייב. השניים, יחד עם ראש המועצה, סיירו באתר 'חלום יעקב' וצפו בהתפתחות והבנייה ברחבי היישוב. 

"אני מתרגש לבוא למקום שבו יעקב אבינו חלם על ארץ ישראל השלמה. המדינה צריכה לכבד את המקום שממנו הכל התחיל", אמר ח"כ מיכאל מלכיאלי. "אני חושב מה עבר על אבותינו שגרו כאן ומה היה עובר עליהם אם היו יודעים שיבנו כאן 300 יחידות דיור לזוגות צעירים. פה לידינו יש שטח אדמה שאפשר לבנות עליו עוד כמה מאות יחידות דיור. נצטרך לשלב ידיים כדי להביא כמה שיותר מהר לפתרון הבעיה הזאת".

ח"כ יוסף טייב אמר: "אני יכול לומר כאחד שעלה מצרפת. אבותינו חלמו במשך אלפי שנים לחזור לארץ ישראל השלמה. ללא מחיצות והבדלים. יש לנו פה את העבר, ההווה ובעזרת השם העתיד. זה מקום היסטורי שבו רואים את הרצף. יש לנו פה עתודות קרקע שכבר אושרו. אנחנו צריכים לשלב כוחות כדי לבנות לא רק את 350 יחידות הדיור. זה לא מספיק, בית אל צריכה לגדול. בעזרת השם נזכה להוביל פה בנייה מאסיבית".