אלפים בהפגנת נוער הגבעות נגד המשטרה

כאלפיים איש, בנוסף לרבים בצמתים ברחבי הארץ, הפגינו מול המטה הארצי של המשטרה במחאה על מותו של אהוביה סנדק, ובמחאה נגד התנהלות החקירה סביב האירוע. המשטרה מפזרת את המפגינים במכת"זית, על אף שההפגנה אושרה

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 26/12/20 21:54 יא בטבת התשפא

אלפים בהפגנת נוער הגבעות נגד המשטרה
ההפגנה בירושלים, צילום: דביר דהרי

המחאה על מות אהוביה סנדק והחקירה נגד השוטרים שהיו מעורבים בתקרית בה נהרג נמשכת. לטענת המארגנים, כאלפיים איש הפגינו הערב (מוצ"ש) מול המטה הארצי והמשרד לביטחון פנים בירושלים במחאה על הרג הנער אהוביה סנדק ז"ל בידי שוטרים במהלך מרדף משטרתי בבנימין.

מח"ש מאמצת את גרסת הנערים: "נוצר מגע עם הרכב המשטרתי"

המפגינים קראו לשר אמיר אוחנה להקים ועדת חקירה חיצונית לחקירת התנהלות ימ"ר ש"י. המפגינים חסמו את כבישים באזור, וטוענים לאלימות משטרתית קשה. למקום הגיעה מכת"זית שהחלה לפעול במקום, והתיזה גם לעבר מאות המפגינים המפגינים במתחם המאושר.

ממשטרת ישראל נמסר כי "בשעה זאת מתקיימת מחאה בסמוך למטה הארצי בה מאות מפגינים מפרים את הסדר תוך חסימת צירי התנועה וציר הרכבת הקלה לפרקים, יידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה במקום אשר גרמו לפציעתו של 2 שוטרים. 
בעקבות מחאה זאת נסגרו צירי התנועה הסמוכים למטה הארצי. משטרת ישראל פועלת להשבת הסדר במקום באמצעים השונים".

כזכור, משפחתו של אהוביה סנדק ז"ל הגישה ביום שלישי כנגד השוטרים תלונה למח"ש באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו בגין עבירת רצח. בתלונה נכתב כי "המידע שנמצא ברשותנו כעת ואין ספק כי נמצא גם בידי רשויות החקירה מלמד ברורות כדלקמן: הרכב המשטרתי נגח מאחור ברכב בו נסעו הנערים. הנגיחה בוצעה המהירות גבוה. הנגיחה הדפה עשרות מטרים את הרב בו נסעו הנערים. כתוצאה מהניגוח נהרג אהוביה ז"ל".