מח"ש מאמצת את גרסת הנערים: "נוצר מגע עם הרכב המשטרתי"

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת מותו של הנער אהוביה סנדק, במהלך מרדף משטרתי, וסותרת את גרסת המשטרה: "בשלב מסוים, נוצר מגע בין הרכב המשטרתי לבין רכבם של החשודים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/12/20 22:57 ט בטבת התשפא

מח"ש מאמצת את גרסת הנערים: "נוצר מגע עם הרכב המשטרתי"
אהוביה סנדק ז"ל ההרוג בתאונה, צילום: באדיבות המשפחה

האם השוטרים שרדפו אחרי הרכב בו נסע אהוביה סנדק ז"ל יואשמו בגרימת מותו? המחלקה לחקירות שוטרים פרסמה הערב (ה') הודעה, לפיה היא פתחה בחקירת האירוע בו נהרג הנער, ונפצעו ארבעה "נערי גבעות" נוספים, במהלך מרדף משטרתי אחרי רכבם, ביום ראשון האחרון סמוך לכוכב השחר.

סמוטריץ': "לא נאפשר למח"ש להמשיך לטייח את החקירה"

בהודעה שפרסמה מח"ש נאמר כי "המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) פתחה בחקירת התאונה בבנימין, בה נהרג הנער אהוביה סנדק ז"ל לאחר שרכב בו נסע התהפך במהלך מרדף משטרתי".

עוד נמסר, כי "מיד עם קרות האירוע הגיעו חוקרי מח"ש לזירת האירוע, ומאז הם מבצעים את פעולות החקירה הדרושות לצורך בחינת חלקם של השוטרים באירוע". מההמשך ההודעה עולה כי במח"ש מאמצים, נכון לעכשיו, את גרסתם של הנערים, ולא את גרסת המשטרה, שטענה כי הרכב המשטרתי לא נגח ברכבם של הנערים: "מחומר החקירה שנאסף עד כה עולה כי במהלך מרדף משטרתי, בשלב מסוים, נוצר מגע בין הרכב המשטרתי לבין רכבם של החשודים. רכבם של החשודים התהפך והמנוח מצא את מותו", נאמר בהודעה.

חקירה משותפת למח"ש ולמשטרה 

עם זאת, בהמשך ההודעה נאמר כי החקירה משותפת למח"ש ולמשטרת ישראל, על אף שהשוטרים נחקרו באזהרה: "נוכח הממשקים בין החקירות, ביחס לשלב התאונה והתהפכות הרכב, החליט המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים להקים צוות חקירה משותף למח"ש ולימ"ר ת"א, אך כאמור החשדות המיוחסים לשוטרים נחקרים ע"י מח"ש", נכתב. "ההחלטה על חקירת האירוע בכללותו במסגרת צוות חקירה משותף נבעה מטעמי קידום החקירה וייעולה, מאחר שישנם היבטים באירוע בהם חשודים אזרחים ושוטרים, כאשר יש צורך למצות את שני כיווני החקירה ולא ניתן להפריד באופן מלאכותי בין האירועים.

''לא ניתן בנסיבות המקרה להמתין עד לסיומה ומיצויה של אחת החקירות כדי למצות את החקירה האחרת, שכן התשתית הראייתית היא אחת והדברים קשורים זה בזה'', נאמר בהודעת מח"ש.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' זעם על ההחלטה לקיים חקירה משותפת: "זו הודעה הזויה שמלמדת על טיוח. עבודה בעיניים" כתב סמוטריץ' בטוויטר. "שימו לב לשורות האחרונות. בהתאם להנחיית פרקליט המדינה אירוע התאונה והמוות אמור להיחקר על ידי מח"ש ולא על ידי המשטרה. חקירה ארבעת הצעירים בחשד למעורבות בגרימת מותו של אהוביה ז"ל מזהמת את חקירת מח"ש והופכת אותה לישראבלוף".