חזרו בהם: יום הלימודים במהלך הסגר יתקיים במלואו

בעקבות הביקורת הרבה, נתניהו, אדלשטיין וגלנט סיכמו כי ימי הלימודים במהלך הסגר יתקיימו במלואם, ולא יסתיימו ב-13:00 כפי שהוחלט בממשלה, בהחלטה שנועדה "ליצור תחושת סגר"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/12/20 16:53 ט בטבת התשפא

חזרו בהם: יום הלימודים במהלך הסגר יתקיים במלואו
לימודים בתקופת הקורונה, צילום: shutterstock

יום הלימודים במערכת החינוך יפעל כסדרו במהלך הסגר. ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גנץ ושר הבריאות אדלשטיין, סיכמו כי יום הלימודים בכיתות שימשיכו לפעול במהלך הסגר - הגנים והגיל הרך, כיתות א' עד ד' וכיתות י"א-י"ב - ילמדו במתכונת רגילה, ולא עד השעה 13:00 כפי שהוחלט בממשלה אמש. 

מדריך הסגר השלישי: מה מותר ומה אסור

בהודעת משרד הבריאות נאמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר החינוך יואב גלנט קיימו התייעצויות במהלך היום והחליטו כי מערכת החינוך לגיל הרך, גני הילדים וכיתות א'-ד' (כולל צהרונים) ו-י"א'-י"ב יקיימו יום לימודים מלא גם במהלך הסגר, במתכונת שהייתה נהוגה תחת המגבלות עד כה".

כזכור, הממשלה אישרה אמש כי סגר כללי, שלישי במספר מאז התפרצה מגפת הקורונה בחודש מרץ האחרון, ייכנס לתוקפו ביום ראשון הקרוב ויארך שבועיים, עם אפשרות הארכה לשבועיים נוספים. במסגרת המגבלות, גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן י"א-י"ב - אמורים היו לפעול בין השעות 8:00-13:00 (הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00). החינוך המיוחד יוחרג ויתקיים בכל הגילאים.

מטרת ההחלטה, כפי שהסבירו אמש גורמים במשרד החינוך, לא הייתה מנימוק אפידימיולגי, אלא במטרה ליצור "תחושה של סגר" בציבור. הגורמים טענו כי אם המערכת תפעל באופן מלא, אנשים ייצאו יותר מבתים, ומטרת הסגר תתפספס.

כבר אתמול הלילה וביתר שאת הבוקר תקפו חברי כנסת, ראשי רשויות ורבים במערכת החינוך את ההחלטה. ראש מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין, חיים ביבס, כתב אמש בלעג כי "אני מציע שנכבה את האור  ונסגור את הדלת. זה יצור תחושה שאין אף אחד בבית, ואז גם לא נצפה שמישהו ינהל פה משהו".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, אמר היום כי הוועדה בראשותו לא תאשר את תנאי הסגר: "לא מוכן לתת יד לטלטול מערכת החינוך", כתב שפע. "ילדי ישראל שבויים בידי החלטות ממשלה מנותקות מהשטח. לא אאשר תקנות שמפקירות את ילדי כיתות ה'-י' ובמיוחד את החלטתם להגביל את שעות הגנים ל-8 עד 13. בראשון בבוקר אכנס את ועדת החינוך ואני מקווה שעד אז תעביר אלינו הממשלה החלטות מתוקנות, שנוכל לאשר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן