מדריך הסגר השלישי: מה מותר ומה אסור

לאחר דיונים רבים, שרי ממשלה החליטו להטיל סגר כללי למשך שבועיים, אם לא יושגו יעדי הסגר הוא יוארך בשבועיים. מה עם המסחר? באיזו מתכונת תפעל התחבורה הציבורית? התקהלויות מותרות? ומה עם מערכת החינוך והחינוך המיוחד?

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/12/20 10:40 ט בטבת התשפא

מדריך הסגר השלישי: מה מותר ומה אסור
צילום: Miriam Alster/FLASH90

לאחר דיון ארוך שנמשך משעות אחר הצהריים ועד אמש (ד'), החליטו שרי הממשלה על סגר כללי שיוטל כבר ביום ראשון הקרוב 27.12.2020 החל משעה 17:00 למשך שבועיים. במידה ולא תושג מטרת הסגר, פחות מ-1,000 נדבקים חדשים ליום ומקדם הדבקה של פחות מ-1, הסגר יוארך בשבועיים נוספים.

ההגבלות המלאות:

האם קיימת מגבלת תנועה?
כן, של 1,000 מטרים, למעט מקרים חריגים וכן יציאה להתחסן.

האם מותר לשהות בביתו של אדם אחר?: 
לא. חל איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר, למעט משפחה גרעינית.

מה יקרה עם המסחר, הבילוי והפנאי? 
המסחר ייסגר במלואו, פרט למשלוחים וללא איסוף עצמי. 

מה דינם של מקומות העבודה? 
היקף העסקים שאינם מקבלים קהל יצומצם ב-50% ביחס למצב הנהוג, בהתאם לסיכומים בין משרדי האוצר והבריאות.

האם התחבורה הציבורית תפעל? 
תצומצם ל-50% פעילות.

התקהלויות מותרות? 
התקהלות של עד 10 אנשים מותרת בשטח סגור ועד 20 אנשים בשטח פתוח.

ה"איים ירוקים" ימשיכו לפעול?
לא. עם כניסת הסגר תופסק בהם הפעילות.

מה עם פעילות ספורט?
ספורט יחידני יותר ללא הגבלת מרחק בתנאי שיוצאים וחוזרים הביתה ברגל ולא ברכב.

מערכת החינוך תפעל כרגיל?
לא. גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן י"א-י"ב - בין השעות 8:00-13:00 (הורים יוכלו להסיע את ילדיהם החל מ-7 בבוקר ועד השעה 14:00). החינוך המיוחד יוחרג ויתקיים בכל הגילאים. בנוסף, תותר העברת ילדים בין הורים במשמורת משותפת.

במהלך ישיבת הממשלה, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו, לנתוני התחלואה שממשיכים לטפס, וטען: "בכל העולם מכה גל שלישי של המגפה בעוצמה שלא הכרנו עד כה. באירופה ובארה"ב מתים אלפים רבים מדי יום, ייתכן שחלק מכך קשור למוטציה החדשה, או לעונת החורף, או לשניהם אבל זו עובדה ואין ויכוח על זה. גם אצלנו יש עלייה חדה מאוד בתחלואה, אם כי התמותה והתחלואה הקשה אצלנו הן ברמה הרבה יותר נמוכה מרוב המדינות הללו. אם לא נפעל מיד זה לא יישאר כך ותהיה עלייה חדה מאוד, גם של החולים הקשים וגם של המתים. אם נתעכב בנקיטת צעדים נגד התחלואה ונגד ההתפרצות הקשה שאנו רואים, אנחנו נשלם מחיר כבד מאוד, גם בבריאות, גם בחיים וגם בכלכלה".

"עכשיו השאלה היא: אם יש כל כך הרבה חיסונים, למה צריך לנקוט בצעדים מגבילים? הרי זה קשה, אנחנו מבינים שההגבלות הן קשות לאזרחי ישראל", שאל נתניהו, והשיב כי "המהירות פה היא קריטית, המחלה מכפילה את עצמה כל כמה ימים וקצב חיסונים, מהיר ככל שיהיה, לא מכפיל את עצמו. הוא לא יכול להדביק את הקצב המטורף של התפרצות המחלה. אם לא נבלום אותה עכשיו, אנחנו נראה עלייה עוד יותר גדולה של התחלואה".

ישראל במקום הראשון בעולם - בהתחסנות לנפש

אתמול פורסם כי מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בקצב התחסנות האוכלוסייה, כאשר האפשרות להתחסנות כל אוכלוסיית הסיכון - שני מיליון אנשים, נראית אפשרית מאוד, כך גם טען פרופסור רן בליצר, חבר הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות. 

שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר בעקבות הפרסום כי "מדינת ישראל היא הראשונה בעולם לחסן את אזרחיה נגד קורונה. כבר שבוע הבא נגביר משמעותית את קצב החיסונים ברגע שנכניס את בתי החולים לעניין. כך מנצחים את הקורונה".