הדיון בקבינט הקורונה הסתיים ללא החלטות

לאחר שעות של דיונים, התפזרו השרים ללא החלטות הנוגעות בהורדת התחלואה. החלטה שכן התקבלה: מוטציית הקורונה החדשה הובילה את קבינט הקורונה לקבוע שכל החוזרים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק ייכנסו לבידוד כפוי במלוניות הקורונה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/12/20 17:39 ה בטבת התשפא

הדיון בקבינט הקורונה הסתיים ללא החלטות
צילום: Yossi Aloni/Flash90

לאחר שבשבוע שעבר ישיבת הממשלה בוטלה, קבינט הקורונה התכנס הבוקר (א') לדון בהחמרת ההגבלות, אך התפזר לאחר כ-6 שעות ללא החלטות הקשורות להורדת התחלואה, החלטות שלשמן התכנסו השרים. בתום הדיון, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בימים הקרובים תתקיים ישיבה נוספת ובה יקבלו החלטות.

זמן קצר לאחר פתיחת הדיון - התמקדו ראש הממשלה והשרים, בדרכים בהן ניתן לפעול בניסיון למנוע את התפשטות מוטציית הקורונה שהתגלתה בבריטניה, ושהגיעה גם לישראל.

ראש הממשלה אמר כי צריך לסגור את השמיים את עד שיבינו מה קורה. ובינתיים, קבינט הקורונה קיבל החלטה: כל השבים מבריטניה, דרום אפריקה ודנמרק יחויבו בבידוד במלוניות הקורונה. כ-270 נוסעים שנחתו היום מבריטניה הונחו להיכנס לבידוד באותן מלוניות. נוסעי המטוס ראשון שנחת בישראל - הוכנסו לבידוד. 

30 נוסעים שסירבו להיכנס לבידוד יחזרו לבריטניה. מרשות האוכלוסין נמסר כי 30 הישראלים שנחתו בטיסה מאנגליה מסרבים ללכת לבידוד הממלכתי. מבחינת רשות האוכלוסין וההגירה "אין שום מניעה לכניסתם והם נכנסו. הם כרגע בטרמינל. כל הגורמים הרלוונטיים נמצאים במקום. הם רצו לטוס חזרה (מרצונם) אך המטוס המריא".

החלטת הקבינט התקבלה כהוראת השעה להתמודדות עם נגיף הקורונה, בכדי למהר ולהספיק להחיל אותה על השבים מבריטניה בשעות הקרובות. במשרד הבריאות ינסו לאתר ישראלים נוספים שהגיעו משלוש המדינות בשבועיים האחרונים כדי לשלוח אותם להיבדק.

בפתח ישיבת קבינט הקורונה, קרא נתניהו לציבור לצאת ולהתחסן: ״אתמול קיבלתי את החיסון הראשון נגד נגיף הקורונה בישראל. אני מרגיש מצוין. אני קורא לכל אזרחי ישראל לצאת ולהתחסן. אם נתחסן כולנו, או לפחות רובנו, אנחנו ננצח את המגפה".

על המוטציה החדשה, אמר נתניהו: "אתמול בלילה קיימתי התייעצות עם שרי הביטחון, הבריאות, החוץ, הפנים והתחבורה. ההתייעצות הזאת נדרשה בעקבות ההודעה הבריטית על מוטציה חדשה של קורונה. הנחיתי מיד לכנס צוות מומחים ומנכ"לים בראשות המל"ל, משרד הבריאות וכמובן השרים הרלוונטיים, על מנת למנוע את הגעת הנגיף הזה לישראל והתפשטותו". 

"כרגע אין לנו כל אינדיקציה שהחיסון שיש לנו לא מתגבר על המוטציה החדשה. למיטב ידיעתנו הוא כן מתגבר. כמובן אנחנו בודקים את זה ועוקבים אחר ההתפתחות הזאת בשבע עיניים. אנחנו מתכוונים בכל מקרה להגביר את קצב החיסונים. אנחנו נדון בקבינט במניעת כניסת זרים לישראל מבריטניה וממספר מדינות נוספות בהן דווח על על תופעת הזן החדש עד להבהרת המצב".