האוזר והנדל יתמכו בסער לראשות הממשלה: "נתניהו בחר להמשיך ולפלג"

יממה לאחר שעזב את הליכוד והקים מפלגה חדשה, גדעון סער מקבל חיזוק רציני. יועז הנדל וצבי האוזר הצהירו במסיבת עיתונאים שערכו, כי מפלגתם, דרך ארץ, מצטרפת לסער. "גדעון סער הוא האיש המתאים ביותר לראשות הממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/12/20 17:18 כג בכסלו התשפא

האוזר והנדל יתמכו בסער לראשות הממשלה: "נתניהו בחר להמשיך ולפלג"
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

דרמה בכנסת. מפלגת דרך ארץ של ח"כ צבי האוזר והשר יועז הנדל מצטרפת למפלגתו החדשה של הח"כ לשעבר, גדעון סער. שני חברי דרך ארץ, ערכו אחר הצהריים (ד') מסיבת עיתונאים בה הצהירו, בזה אחר זה, כי גדעון סער הוא האיש המתאים ביותר להוביל את מדינת ישראל. הנדל והאוזר לא צפויים להתפטר מהכנסת. "'דרך ארץ' מודיעה היום על הצטרפותה לתנועה של גדעון סער, ועל תמיכתה במועמדותו לראשות הממשלה בבחירות הקרובות".

גדעון סער בירך על הצטרפותם: "‏יועז וצביקה, ברוכים הבאים! ביחד - ועם עוד רבים וטובים אחרים שעוד יצטרפו - נביא לעם ישראל תיקווה חדשה ונחליף את השלטון".

שר התקשורת ויו"ר דרך ארץ, יועז הנדל דיבר ראשון, ובפתח דבריו אמר: "מדינת ישראל במשבר מנהיגותי מתמשך. שנתיים של כאוס פוליטי שמקורן אך ורק בהחלטה של נתניהו להעמיד את טובתו האישית לפני הלאומית. עשיתי כל מה שאני יכול כדי שתקום ממשלת אחדות ממלכתית. התפשרנו, קיווינו, אבל נתניהו לא ניצל את ההזדמנות לרדת מבמת ההיסטוריה כראוי".
 
הנדל האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו במשבר הפוליטי: "מצבו המשפטי הכתיב את המצב הפוליטי ומכאן את דרך קבלת ההחלטות לגבי המשבר הכלכלי-חברתי בימי קורונה. אין מקום לעוד פשרות. בבחירות הקרובות דרך ארץ תצטרף לתנועה של גדעון סער. צריך חלופה מימין לנתניהו. גדעון הוא הבית המדויק לכל אנשי ימין ממלכתי כמונו".

"לא ימין של פולחן מנהיגות אלא ימין אידיאולוגי של גדעון סער שמאמין בשלמות העם והארץ.
גדעון מציג מנהיגות אחראית, ממלכתית ומאחדת עם ניסיון עשיר בכנסת ובממשלה. ובעיקר מביא קול לאומי וממלכתי. מגיע לנו מנהיגות ימנית שהגדרתה העצמית היא אהבת הארץ ולא דרך שנאת האחר, להיות ימני זה לא להיות ביביסט ולקבוע עמדות על פי מה שטוב למנהיג. להיפך, זו תפיסת עולם קבועה שיודעת להתווכח מתוך כבוד. זה אידאולוגיה וערכים. נפעל בכנסת ובממשלה בחזית מול נתניהו כדי לתת מענה לצרכי הציבור ונפעל בבחירות, כדי שתיווצר הנהגה שתהיה ראויה לעם הנפלא הזה."

הנדל הצהיר כי יעבדו בשיתוף פעולה עם כחול לבן והשר בני גנץ: "שוחחתי מוקדם יותר היום עם שר הביטחון בני גנץ. אני מעריך אותו מאוד. הוא פטריוט ישראלי וציוני אמיתי. עבדנו עד עכשיו בשיתוף פעולה ונדע גם לעבוד בעתיד. כל אחד מהמקום האידאולוגי שלו".

"ברור לחלוטין שחלופה לנתניהו תקום רק מימין"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר, פתח את הצהרתו והאשים את נתניהו: "יועז ואני, ראינו לנגד עיננו חברה משוסעת ומתפרקת, פעלנו למנוע ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת שהייתה מרסקת עוד יותר את הלכידות, והעדפנו במודע לתת סיכוי לממשלת אחדות.  אבל נתניהו בחר להמשיך ולפלג את ישראל דווקא בשעת משבר קשה מנשוא. לצערנו, ממשלה זו כשלה בתפקידה".

"בנקודה בה אנחנו נמצאים כעת, ברור לחלוטין שחלופה לנתניהו תקום רק מימין. יש רק אדם אחד שמתאים למשימה הזו, אני מכיר אותו, מפעילות פוליטית ואידיאולוגית  כבר 37 שנים: עוד לפני הצבא, באוניברסיטה, ובתפקידים ציבוריים. מהיכרות אישית קרובה עם כל המועמדים לראשות ממשלה אני יכול לקבוע בלב שלם שגדעון סער הוא האיש המתאים ביותר לראשות הממשלה. היכן שאני מזהה פזיזות ותזזיתיות אצל אחרים, אני מזהה אצלו קור רוח, שיקול דעת, ואחריות. הוא האיש היחיד בשעה קשה זו, יכול לאחד סביבו את עם ישראל, ולהבטיח מנהיגות מנוסה וממלכתית שאנו כה זקוקים לה".

על הבחירות הקרובות, אמר: "אני יודע שרבבות עדיין מצביעים 'ליכוד' וגם 'ימינה'. הם עושים זאת בחריקת שיניים, בקריצת עין ובתחושה ש"אין ברירה אחרת". חבריי, היום לראשונה יש לכם ברירה! 
לכם, ולכל אנשי המחנה הלאומי, יש במי לבחור! אני יודע,יגדפו אתכם,יטנפו עליכם, אבל אתם יודעים את האמת, ואנחנו יודעים אותה: "אתם אוהבים את מדינת ישראל"; אתם הימין האמיתי, הערכי, האידאולוג".

האוזר סיים את דבריו: "'דרך ארץ' מודיעה היום על הצטרפותה לתנועה של גדעון סער, ועל תמיכתה במועמדותו לראשות הממשלה בבחירות הקרובות. אני קורא לכם להצטרף אלינו, להקמת תנועה לאומית רחבה ומאוחדת בראשות גדעון סער. בית פוליטי לימין הממלכתי שחיפשנו שנים".