יועז הנדל: "נצביע בעד פיזור הכנסת והקדמת הבחירות"

שר התקשורת הודיע כי אם תעלה ההצבעה על הקדמת הבחירות סיעת דרך ארץ תצביע בעד: "אני רואה רק מסלול אחד - הליכה לבחירות. הממשלה לא מתפקדת מספיק טוב. אם יצביעו על הקדמת הבחירות - אנחנו נצביע בעד"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 30/11/20 18:05 יד בכסלו התשפא

יועז הנדל: "נצביע בעד פיזור הכנסת והקדמת הבחירות"
שר התקשורת, יועז הנדל, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

התחממות במערכת הפוליטית לקראת ההצבעה לפיזור הכנסת ביום רביעי, כאשר נשמעים עוד קולות של תמיכה בהצעת החוק. בעוד שמפלגות האופוזיציה תומכות בהצעת החוק, גם קולות מהקואליציה מצטרפים גם כן. שר התקשורת יועז הנדל וחבר סיעת דרך ארץ, הודיע בראיון לרשת ב' כי הסיעה תתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת: "אם יצביעו על הקדמת הבחירות - אנחנו במפלגת דרך ארץ נצביע בעד".

הנדל הסביר מדוע הוא תומך בהצעת החוק: "אני רואה רק מסלול אחד - הליכה לבחירות. הממשלה לא מתפקדת מספיק טוב". הנדל הודה כי על אף שהוא חלק מהקואליציה ואף שר בממשלה, לטענתו החיבור הזה היה שגוי, כשהסיבה העיקרית למשבר הוא אי אישור התקציב. "זו הייתה תקלה שאף אחד לא זיהה בעת החתימה" אמר הנדל והוסיף: "בהסכם הייתה פרצה לגבי התקציב ומי שרצה ניצל אותה". 

מוקדם יותר היום גם שר הכללה, עמיר פרץ מהעבודה, אמר דברים דומים, אם כי פחות נחרצים: "אנחנו מתואמים עם כחול לבן, ואני מניח שהסיכויים שנצביע לפיזור הכנסת הם מאוד גבוהים. אני חושב שזו העמדה המתגבשת". מוקדם יותר אמר בכאן חדשות שר המשפטים אבי ניסנקורן, אשר הבוקר דווח כי הוא וגנץ נמצאים בנתק, כי ההחלטה תיפול מחר בערב: "נתכנס ונקבל החלטה מחר בערב. אי אפשר להמשיך ככה, כשמשיקולים אישיים לא מעבירים תקציב. זה ברור לכל כחול לבן".