אחרי הוראת מנדלבליט: מי המועמדים האפשריים למפכ"לות?

היועמ"ש הנחה את השר לביטחון פנים להמליץ לוועדה למינוי בכירים על מועמד לתפקיד עד סוף החודש, ייתכן כי אוחנה יעשה זאת כבר היום ויעביר את האחריות לחברי הוועדה אחרי שנתיים ללא מפכ"ל

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/12/20 07:39 כב בכסלו התשפא

אחרי הוראת מנדלבליט: מי המועמדים האפשריים למפכ"לות?
אוחנה ומנדלבליט, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

אחרי שנתיים ללא מפכ"ל קבוע, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה אמש (ב'') לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, להציג לוועדה למינוי בכירים מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה עד לסוף חודש דצמבר. מכתבו של מנדלבליט לאוחנה מגיע בצל הוראת בג"ץ למדינה למנות מפכ"ל "במהירות הראויה", אך בלי לנקוב בתאריך. 

בחדשות 12 מדווחים כי ייתכן והשר אוחנה יציג את מועמדו לוועדה כבר היום (ג'), דבר שיעביר את האחריות לבחירת מפכ"ל לוועדה למינוי בכירים. בין המועמדים האפשריים של השר אוחנה לתפקיד אפשר למצוא את ניצב בדימוס יורם הלוי, לשעבר מפקד משטרת ירושלים, ניצב דורון ידיד, המפקד הנוכחי של משטרת הבירה, ניצב שמעון לוי, מפקד מחוז צפון, וניצב יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול, אף כי זה ייחשב מינוי מפתיע. 

ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים

בקרוב המפכ"ל? ניצב דורון ידיד, מפקד מחוז ירושלים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ניצב יעקב שבתאי

ניצב יעקב שבתאי, מפקד מג"בצילום: Moshe Shai/FLASH90

ניצב יורם הלוי

ניצב יורם הלויצילום: Yonatan Sindel/Flash90

 בשנתיים בהן לא התמנה מפכ"ל, ומאז סיום תפקידו של רוני אלשיך, ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן הוא המפקד בפועל, לאחר שהתמנה על ידי השר לביטחון פנים דאז גלעד ארדן. אחיו הגדול הוא דודי כהן, המפכ"ל ה-16 של משטרת ישראל. מעריכים כי למרות תפקודו בשנתיים אלו, הוא לא יקבל את התפקיד הנחשק.

ניצב מוטי כהן

לא צפוי לקבל את התפקיד. ניצב מוטי כהן. צילום: דוברות המשטרה