רבנים בארצות הברית מצטרפים למאבק בתנועה הרפורמית

בחוברת שיוצאת לאור בימים אלו מובאים דבריהם של רבנים לאורך הדורות, אודות היחס כלפי הרפורמים. לראשונה, הצטרפו רבנים מארה"ב לעצומה כנגד ההכרה ברפורמים, שפורסמה לפני מספר שבועות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/20 14:34 כא בכסלו התשפא

רבנים בארצות הברית מצטרפים למאבק בתנועה הרפורמית
הרב אריאל. , צילום: פלאש 90. אורן נחשון

בימים אלה יוצאת לאור חוברת אודות יחסם של רבנים לאורך הדורות האחרונים, ממגוון מגזרים וזרמים בישראל בעם ישראל, כלפי הרפורמים והשיח עמם, וכוללת מאמרים של רבנים כיום בעניין, בנוסף מתפרסם גילוי דעת של עשרות רבנים כנגד הכרה ושיתוף פעולה עם הרפורמים. לראשונה מצטרפים רבנים מארה"ב למאבק ברפורמים, לגילוי הדעת שפורסם לפני מספר שבועות, הצטרפו הרבנים הצטרפו הרב הרשל צבי שכטר והרב משה דוד טלנדר מראשי הישיבה יוניברסיטי בניו-יורק.

רבנים בכירים נגד הרב מלמד: "שלא לתת הכרה לרפורמים כלל ועיקר"

לטענת מפיצי החוברת, העמדה העולה ממנה היא שגדולי הרבנים לאורך כל הדורות קבעו כי אין מקום למפגשים ושיח פומבי עם הרפורמים, וכי התנועה הרפורמית היא "מחוץ למשחק" בכל מה שקשור לדיונים אודות יהדות או הלכה, כך שיש להימנע מכל מפגש מסוג כזה עימם. את החוברת פותח ציטוט של הנצי"ב מוולוז'ין, בו נאמר כי "חלילה להתחבר עימהם בשום דבר השייך לעבודת ה'.. אותם האנשים האורבים לנפש הישראלי להשחיתה ולהסירה מדרך חיי העולם הבא".

"באה אלי שמועה, ממצב היהדות הנאמנה במדינותיכם כי עלה הפורץ, של אלה אשר השחיתו את כרם ד' צבאות בית ישראל, וידיחו רבים מאחרי ד' אלקי ישראל ותורתו.." נאמר בציטוט מדבריו של הראי"ה קוק זצ"ל בעניין, וכן דבריו של הרב עובדיה זצ"ל: "..ולהפגין נגד מזימת הרפורמים למיניהם לנעוץ ציפורניהם בארץ ישראל, אשר בתי המשפט החילוניים כאן מעודדים אותם ונותנים להם הכשר להכניסם למועצות הדתיות. ולא ידעו ולא יבינו כי בזה הם הורסים את ארצנו הקדושה להביא לנישואי תערובת רח"ל, ולהרס תורתינו הקדושה, אשר באמונתינו אנו דבקים בה כי היא חיינו ואורך ימינו".

בהמשך החוברת מובאים מאמריהם של רבנים כיום בעניין סוגיית ההידברות עם הרפורמים, ביניהם הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יצחק יוסף, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב יהושע שפירא והרב יהושע ון-דייק ראש ישיבת איתמר.

בין הציטוטים בחוברת הובאו גם דבריו של הרב יעקב שפירא: "אנחנו לא חשודים על שנאת ישראל. וכי הרב הרצוג היה חשוד על חוסר אהבת ישראל? מה הקשר בין מה שרב ראשי נפגש ע"מ להתריע ולהזהיר או להשפיע, לכל מה שמתפרש כדיאלוג?", וכן של הרב יעקב אריאל אודות מנהיגי התנועה הרפורמית: "..המנהיגים קרובים יותר להגדרה של 'מומרים להכעיס', כי המניעים שלהם אידיאולוגיים". 

הרב יהושע שפירא הביא במאמרו של הקשר הרפורמי לחרם כנגד ישראל ואמר כי "הם רוצים לנהל את המרחב את התרבותי של מדינת ישראל לכיוון אחר לגמרי ממדינה יהודית ודמוקרטית. הם והשמאל הקיצוני שותפים בהרבה מאוד עניינים, לא רק השמאל הרך אלא בעיקר השמאל שקשור ל- BDS, דו"ח גולדסטון וארגון השמאל הקיצוני 'תעאיוש'. הם לקחו לעצמם למטרה לקעקע את המשפחה, האומה, הלאומיות, התורה. זאת משימתם והם מקדישים לזה מיליונים ואת האנשים הכי טובים שלהם".

הדברים שהובאו בחוברת מגיעים על רקע סוגיית המפגש הווירטואלי של הרב אליעזר מלמד עם רבה רפורמית בקיץ האחרון, פגישה שעוררה סערה בציונות הדתית ומחוצה לה, שביטאה התנגדותם של רבנים מובילים בציונות הדתית לקיומה ולקיומו של כל שיח דתי עימם. את החוברת ערכו שני אברכים שליקטו את הדברים השונים שנאמרו ביחס לסוגיה.

החוברת המלאה:


להורדת הקובץ