אמ"ן: "על כל יום שההקלות הנוכחיות נמשכות - יידרשו יומיים של סגר"

דו"ח אמ"ן פסימי בנוגע להמשך ההתנהלות הנוכחית של ישראל בצל הקורונה: "אין די במניעת הקלות נוספות, אלא נכון לשקול חזרה מחלק מההקלות שמומשו כבר". ביממה החולפת אובחנו בישראל 1,434 חיוביים חדשים. קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 04/12/20 10:02 יח בכסלו התשפא

אמ"ן: "על כל יום שההקלות הנוכחיות נמשכות - יידרשו יומיים של סגר"
תור לחנות בירושלים אחרי פתיחת המסחר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם בקרוב מאוד נחזור להגבלות משמעותיות יותר על המסחר, הלימודים או אפילו הגבלת חופש התנועה? על פי הדו"ח היומי שמפרסם הבוקר (ו') אגף המודיעין בצה"ל בעניין התחלואה בקורונה בישראל, המשך המצב הנוכחי יביא לצורך בסגר נוסף - ובהקדם.

1,434 מאובחנים לקורונה, שיעור הבדיקות החיוביות עדיין גבוה

"לאור התרחבות היקף ההדבקה (מגזרית, גילאית וגיאוגרפית), אין די במניעת הקלות נוספות, אלא נכון לשקול חזרה מחלק מההקלות שמומשו כבר, כדי לבלום את העלייה ולמנוע מהמגפה לצאת משליטה". נאמר בדו"ח, המציין כי מקדם ההדבקה עומד נכון להיום על 1.2.

באמ"ן מזהירים כי קצב ההדבקה הנוכחי ידרוש סגר ממושך כדי להילחם בתחלואה: "על מנת להמחיש את המחיר האפשרי של העלייה בתחלואה - בשיעור הגידול הנוכחי, על כל יומיים נוספים שבהם יישמר קצב ההדבקה הקיים, יידרש יום של סגר מלא כדי להשיב את המצב לקדמותו".

לאור הגידול בתחלואה והביקורת על אי קבלת ההחלטות, לצד העובדה כי קבינט הקורונה לא התכנס כבר עשרה ימים, בעיקר בשל המצב הפוליטי, הודיעה הבוקר לשכת ראש הממשלה כי קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון בשעה 16:00. לא ברור האם יתקבלו החלטות מעשיות בישיבת הקבינט.

מספר הנדבקים היומי בקורונה בישראל מוסיף להיות גבוה, וזהו כבר היום השמיני מתוך תשעת האחרונים בהם הוא עומד על מעל אלף נדבקים ביממה. על פי נתוני משרד הבריאות הבוקר, מספר הנדבקים אמש עמד על 1,434, כשמספר הבדיקות עמד על 64,787. שיעור הבדיקות החיוביות עדיין גבוה ביחס לתקופה האחרונה, ועומד על 2.3%.

נתניהו: "הטיפול שלנו בגל השני צריך להוות מודל לאירופה"

לראשונה אחרי תקופה ארוכה מספר החולים המוגדרים במצב קשה רושם עלייה משמעותית, ועומד הבוקר על 287 חולים, כשמתוכם 101 זקוקים להנשמה, מספר שנמצא בעלייה גם הוא בימים האחרונים. ביממה האחרונה נפטרו שמונה בני אדם בישראל, ומספר המתים הכולל מקורונה עומד על 2,891.

מנכ"ל משרד הבריאות: "שוקלים הגבלות נוספות"

"יש עלייה בתחלואה גם במגזר הכללי", אמר אתמול מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בתדרוך לתקשורת. "אנחנו רואים יותר ערים אדומות ויותר ערים צהובות. 26 ערים אדומות ו-28 ערים צהובות אחראיות על 40% מהתחלואה". לדבריו, במשרד הבריאות שוקלים את כל התרחישים, מעצירת ההקלות ועד להחזרה של חלק מההגבלות: "אנחנו בהחלט שוקלים אם להתקדם בתוכנית ששת השלבים, ואם לא להתקדם - במקרה הרע - לסגת לאחור".

לדבריו, יש עלייה ניכרת בתחלואה בימים האחרונים: "שיעור המאומתים הוא 2.6%, וה-R הוא 1.2. הנתונים האלו מעידים על העלייה. בתחילת נובמבר היו בין 500-600 מאומתים ביום, אבל אין עלייה משמעותית במאושפזים במצב קשה או בתמותה". על החזרת כיתות ז' עד י' שצפויות לחזור ללימודים ביום ראשון אמר לוי כי הפתיחה תימשך כמתוכנן: "אנחנו לא מתכוונים לעצור, אלא אם יהיו נתונים אחרים", אמר.

על ההיערכות לקבלת החיסונים אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "אנחנו נערכים כעת לקבלת חיסונים נגד קורונה ומשלימים את העבודה באמצעות מספר רב של מומחים באשר לסדר הקדימויות בחיסון, ונערכים לקבל את החיסונים שיגיעו בגל הקרוב בהיבט הלוגיסטי ובהיבט השינוע", הוא הוסיף. "יחד עם זאת, למרות שזה נותן איזשהו מקום לאופטימיות, אסור להיות שאננים. חייבים להמשיך לנהוג כשורה עם מסכות, היגיינה ומרחק. זה יכול להיות בעוכרינו".

הוא העריך כי בין 700 אלף למיליון בני אדם נדבקו בקורונה בישראל מאז פרוץ המגפה, בהם גם רבים שלא אובחנו. נתוני משרד הבריאות מלמדים עד כה על כ-340 אלף נדבקים בקורונה.

על פיילוט הקניונים והבלאגן שיצר אמר פרופ' לוי: "אנשים התגודדו בתורים ולכן הפנמנו את הלקחים והגבלנו את מספר הנכנסים לקניון. יש התנהגות טובה יותר בימי החול השבוע. לקראת מחר נסכם את הפיילוט ונחליט מה להמליץ לקבינט".