נתניהו: "הטיפול שלנו בגל השני צריך להוות מודל לאירופה"

על רקע העלייה בתחלואה ראש הממשלה טוען כי ניהול משבר הקורונה מתנהל כשורה ואף טוב יותר ממדינות אירופה. "בזכות הפעולות שנקטנו ומערכת הבריאות שלנו שמביאה תוצאות מצוינות"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 03/12/20 12:39 יז בכסלו התשפא

נתניהו: "הטיפול שלנו בגל השני צריך להוות מודל לאירופה"
נתניהו באיכילוב, צילום: צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לחניכת מחלקת טיפול נמרץ חדשה בבית החולים איכילוב. על אף העלייה החדה בתחלואה, נתניהו נשא נאום שכולו דברי שבח למדיניות שלו ומצבה הטוב של ישראל במאבק בקורונה. "הטיפול שלנו בגל השני צריך להוות מודל לאירופה, כולנו רואים את האור בקצה המגפה" קבע נתניהו.

בנאומו סקר נתניהו את התמודדות מול נגיף הקורונה שפרץ לפני שנה: "חלפה כשנה מאז החל המשבר ההיסטורי של הקורונה העולמי שהתפשט מסין לכל העולם וכאן בישראל זיהנו את הסכנה מוקדם". לפי נתניהו: "הצעדים שנגדנו בגל הראשון כמו סגירת השמים עזרו לנו וכך הצלנו חיים רבים. בקשנו לאזן בין בריאות לכלכלה אבל שפתחנו כלכלה התחלואה טיפסה כך זה הנגף ובגל השני שוב הטלנו הגבלות והצלנו שוב חיים רבים מאוד".

נתניהו החל להשוות בין ישראל למול מדינות אירופה: "מדינות רבות באירופה יכנסו לסגר כשאנחנו נצא. התחלואה באירופה שוברת שיאים. אבדנו אנשים רבים וליבנו עם משפחות שאבדו את יקיריהם אבל בהשוואה למדינות אחרות התמותה בישראל נמוכה כמו למשל שבדיה צ'כיה בלגיה הולנד עם מדינות בסדר גודל שלנו מיליון פה מיליון שם, מדינות מפותחות ומתקדמות אבל אצלם שיעור התמותה לנפש פי 2 עד 5 מישראל". לטענת נתניהו "זה בזכות הפעולות שנקטנו ומערכת הבריאות שלנו שמביאה תוצאות מצוינות".

עוד הוסיף: "העיתון הוולסטריט גורנל ציין שהטיפול שלנו בגל השני צריך להוות מודל לאירופה
כולנו רואים את האור בקצה המגפה אנחנו מביאים מיליוני חיסונים למדינת ישראל ואני יכול להגיד שזה ממש מסביב לשעון כל לילה וכל בוקר ואנחנו עושים את זה בהתקשרות עם חברות בינלאומיות ומקדמים ייצור עצמי במכון הביולוגי. המדיניות שלי היא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקומות וכמה שיותר מהר. ייקח זמן לחסן את כל האוכלוסיה ואנחנו רואים אור בקצה האפלה".

דבריו של נתניהו מגיעים ברקע שנתוני התחלואה הם חמורים ביותר בחודש וחצי האחרונים עם למעלה מ-1500 חולים ביממה. בתמונת המצב של אמ"ן מתריעים: "ניכרת בימים האחרונים עלייה בחלקם של המאומתים בני 60 ומעלה מכלל המאומתים, אשר צפויה להוביל לתחלואה קשה מוגברת תוך כשבוע. כל אלו מסמנים כי אנו בפתחו של גל שלישי. לאור התרחבות היקף ההדבקה (מגזרית, גילאית וגיאוגרפית), נראה שלא יהיה די במניעת הקלות נוספות, אלא נכון לשקול חזרה מחלק מההקלות שמומשו כבר, כדי לבלום את העליה ולמנוע מהמגפה לצאת משליטה".