באמ"ן מזהירים: "לשקול חזרה מחלק מההקלות כדי לבלום את העליה בתחלואה"

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי בבתי החולים מאושפזים 539 חולים, 267 מהם מאושפזים במצב קשה ו-99 מונשמים. מספר החולים הפעילים ממשיך לעלות. אמ"ן: "אנו בפתחו של גל שלישי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/20 09:46 יז בכסלו התשפא

באמ"ן מזהירים: "לשקול חזרה מחלק מההקלות כדי לבלום את העליה בתחלואה"
צילום: Yossi Aloni/Flash90

שיא של חודש וחצי. מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (ה') עולה כי ביממה האחרונה אובחנו בישראל 1,523 חולי קורונה חדשים. בתאריך 16 באוקטובר אובחנו 1,472 נדבקים חדשים. מספר החולים הפעילים ממשיך לעלות ועומד על 11,751, כשלפני שבוע המספר עמד על 9,568 חולים פעילים. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 2.2%, מספר הבדיקות אתמול: 70,386. בבתי החולים מאושפזים 523 חולים, מהם 99 מונשמים ו-267 חולים במצב קשה. מספר המתים הגיע הבוקר ל-2,649. 

בתמונת המצב היומית של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, נכתב "כי בשבוע האחרון - עלייה ברורה ועקבית במספר המאומתים החדשים - מעל אלף נדבקים ליממה, בממוצע שבועי. גם אם חלק מהעלייה במאומתים נובע מהגדלת מספר הבדיקות היומי, הרי שרובה המכריע אינו מושפע ממספר הבדיקות. בנוסף, מזוהה בשבועיים האחרונים גם עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות".

בתמונת המצב של אמ"ן מתריעים: "ניכרת בימים האחרונים עלייה בחלקם של המאומתים בני 60 ומעלה מכלל המאומתים, אשר צפויה להוביל לתחלואה קשה מוגברת תוך כשבוע. כל אלו מסמנים כי אנו בפתחו של גל שלישי. לאור התרחבות היקף ההדבקה (מגזרית, גילאית וגיאוגרפית), נראה שלא יהיה די במניעת הקלות נוספות, אלא נכון לשקול חזרה מחלק מההקלות שמומשו כבר, כדי לבלום את העליה ולמנוע מהמגפה לצאת משליטה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן