החיסון לקורונה: ישראל תאשר את החיסון של פייזר לפני ארה"ב?

ישראל שוקלת לאשר את החיסון של ענקית התרופות באופן מיידי. ייתכן כי עד החודש הבא יגיעו לישראל 4 מיליון חיסונים, כשהראשונים מביניהם עשויים לנחות כבר בשבוע הבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/20 20:27 יז בכסלו התשפא

החיסון לקורונה: ישראל תאשר את החיסון של פייזר לפני ארה"ב?
חיסון לקורונה, צילום: shutterstock

האם החיסון לקורונה יגיע מוקדם משחשבנו? המשלוח הראשון של החיסונים של חברת 'פייזר', עמה חתמה ישראל על הסכם לרכישת חיסונים, צפוי לנחות בישראל כבר בשבוע הבא. בנוסף, היום (ה') התברר כי מדובר בכמות חיסונים גדולה הרבה יותר משחשבו בתחילה - כארבעה מיליון חיסונים, שיספיקו ל-2 מיליון בני אדם, במקום בין 200 ל-400 אלף כפי ששיערו בישראל מראש.

המשמעות היא, אם אכן תגיע הכמות הזו לישראל בשבועות הקרובים היא שבחודשים הקרובים ניתן יהיה, כאמור, לחסן בישראל כשני מיליון בני אדם, כמות משמעותית במיוחד, ולא רק צוותי בריאות מצומצמים. כמובן שלחיסון כזה יש גם השפעה פוליטית, וההערכה הרווחת היא שחיסון כזה, אם יגיע לפני הבחירות, ישנה משמעותית את המאזן לטובת ראש הממשלה נתניהו.

על פי דיווח הערב בחדשות 13, בישראל שוקלים לאשר את החיסון של פייזר כבר בימים הקרובים, עוד לפני ה-FDA האמריקאי, כפי שעשו בבריטניה. ב-FDA צפויים לדון באישור החיסון של פייזר רק בשבוע הבא, ואם הוא יאושר בישראל עוד קודם לכן, ניתן יהיה להתחיל במבצע החיסונים באופן מיידי, מיד לאחר שיינתן האישור בארה"ב.

בעקבות ההקדמה הצפויה בהגעת החיסונים, ייתכן ואופן קבלת ההחלטות בקבינט הקורונה ישתנה, בהתאם לצפי התחלת החיסונים בפועל בישראל. אחרי עשרה ימים בהם לא התכנס קבינט הקורונה, בשל הטלטלות הפוליטיות האחרונות, הודיע היום ראש הממשלה נתניהו כי הוא יתכנס בשבוע הבא, וללוחות הזמנים של הגעת החיסונים לישראל תהיה השפעה רבה על אופן קבלת ההחלטות.