ניסנקורן יקדם את מינוי איסמן, אך העיר לו על אמירותיו שפורסמו: "לא מקובל"

שר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה נועדו עם עו"ד איסמן, המועמד לתפקיד פרקליטות המדינה. בפגישה התייחסו על אמירות של איסמן בעבר כלפי נשים, עליהם הביע חרטה והתנצל

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 01/12/20 13:39 טו בכסלו התשפא

ניסנקורן יקדם את מינוי איסמן, אך העיר לו על אמירותיו שפורסמו: "לא מקובל"
שר המשפטים אבי ניסנקורן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים אבי ניסנקורן נפגש היום (ג') עם פרקליט המדינה המיועד עו"ד עמית איסמן. השניים שוחחו על ניסיונו המקצועי של אייסמן, לרבות התפקידים הבכירים שמילא עד כה, על חשיבות תפקיד פרקליט המדינה שלא אוייש מזה זמן רב ועל האתגרים הגדולים שיעמדו בפניו במילוי תפקידו.

בנוסף, שוחחו השר והפרקליט המיועד על ההליך המנהלי שהתנהל בעניינו של עו״ד אייסמן בנוגע לאמירות בלתי הולמות שנאמרו על ידו בעבר. ניסנקורן הדגיש כי אמירות מסוג זה אינן מקובלות ואין להן כל מקום בשיח הציבורי והמקצועי. בעניין זה ציין השר את חוות הדעת של ועדת האיתור שבחנה את הנושא בכובד ראש, וסברה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני 6 ו-12 שנים, אינן מאפיינות את עבודתו והתנהלותו של אייסמן, וכי במכלול נסיבות העניין, אינן עולות לכדי פגם נורמטיבי המונע ממנו לכהן כפרקליט המדינה.


(השר אבי ניסנקורן)

עו"ד אייסמן הביע בפני השר צער עמוק על הדברים שנאמרו, כפי שעשה גם בפני ועדת האיתור, לקח אחריות על מעשיו והתחייב לפעול לשמירה על שיח מכבד במסגרת תפקידו ובכלל. בסיום השיחה, הבהיר שר המשפטים ניסנקורן כי יפעל לקידום מינויו של עו"ד אייסמן בהקדם ויגיש את מינויו לאישור הממשלה כבר לקראת יום ראשון הקרוב.

כזכור, ועדת האיתור לפרקליט המדינה המליצה הערב (ב') למנות לתפקיד פרקליט המדינה את עו"ד עמית איסמן. כיום משמש איסמן כפרקליט מחוז חיפה, וקודם לכן היה המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן לעניינים מיוחדים. איסמן סומן כמועמד מועדף כבר מפרסום הרשימה של ועדת האיתור לצדו של המשנה לפרקליט המדינה שלמה (מומי) למברגר, אך כאמור גבר עליו.

ניסנקורן ברך על המלצת הוועדה: "עו"ד עמית אייסמן יהיה פרקליט מדינה מצויין. מכל עבר מעידים על אייסמן שהוא משפטן מבריק, מקצועי וישר דרך. לא בכדי הוא נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור, למרות שהתמודד מול מועמדים מעולים. אני מברך על בחירתו ובטוח שיפעל בעצמאות וללא משוא פנים לחיזוק שלטון החוק".