המועמד של ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה: עו"ד עמית איסמן

ועדת האיתור לפרקליט המדינה בחרה בפרקליט מחוז חיפה כמועמד המתאים לתפקיד. איסמן צריך להמתין כעת לאישור הממשלה על מנת להיבחר סופית, שכבר כעת מקבל גינויים מחברים בליכוד: "אסור למנות פרקליט מדינה שנבחר על ידי מנדלבליט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/20 20:10 יד בכסלו התשפא

המועמד של ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה: עו"ד עמית איסמן
עו"ד עמית איסמן, צילום: דוברות משרד המשפטים

ועדת האיתור לפרקליט המדינה המליצה הערב (ב') למנות לתפקיד פרקליט המדינה את עו"ד עמית איסמן. כיום משמש איסמן כפרקליט מחוז חיפה, וקודם לכן היה המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן לעניינים מיוחדים. איסמן סומן כמועמד מועדף כבר מפרסום הרשימה של ועדת האיתור לצדו של המשנה לפרקליט המדינה שלמה (מומי) למברגר, אך כאמור גבר עליו.

חברי ועדת האיתור כוללו את: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים עו"ד סיגל יעקבי, עורכת הדין רחל תורן שמשמשת נציגת עורכי הדין מקרב הציבור ונציג האקדמיה פרופ' אורן גזל אייל. במידה ואיסמן ייבחר הוא יכנס לתפקיד במקומו של מנדלבליט שמחזיק בתפקיד כפול, גם כיועץ המשפטי לממשלה וגם כממלא מקום פרקליט המדינה מאז פרישתו של שי ניצן לפני כשנה. 

בהחלטת הוועדה נכתב על איסמן: "עו"ד איסמן בלט מעל כל יתר המועמדים במכלול השיקולים שנבחנו ונמצא המתאים ביותר לתפקיד. עו"ד איסמן הוא בעל ניסיון רב שנים בפרקליטות המדינה, ובשנים האחרונות מילא תפקידים בכירים ביותר בארגון – כפרקליט מחוז חיפה (פלילי), כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (בפועל) וכמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (בפועל). עו"ד איסמן זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט, בהם שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, פרקליט המדינה הקודם, ואחרים. כל הממליצים עמדו על מעלותיו המקצועיות והאישיות של עו"ד איסמן, והדגישו כי מדובר לשיטתם במועמד ראוי ביותר לתפקיד פרקליט המדינה".

שר המשפטים, אבי ניסנקורן ברך גם הוא על המלצת הוועדה: "עו"ד עמית אייסמן יהיה פרקליט מדינה מצויין. מכל עבר מעידים על אייסמן שהוא משפטן מבריק, מקצועי וישר דרך. לא בכדי הוא נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור, למרות שהתמודד מול מועמדים מעולים. אני מברך על בחירתו ובטוח שיפעל בעצמאות וללא משוא פנים לחיזוק שלטון החוק".

על מנת להיבחר סופית ההמלצה של ועדת האיתור צריכה לקבל את אישור הממשלה, שכבר כעת מקבלת גינויים מצד הליכוד. ח"כ שלמה קרעי אמר: "לא משנה מי המועמד שמנדלבליט יציע לכהן כפרקליט המדינה, על גוש הימין בממשלה להצביע נגד, שוב ושוב ושוב. הצבעה אוטומטית נגד. אסור למנות פרקליט מדינה שנבחר על ידי או בשירות ניסנקורן ומנדלבליט. יש לנו עדיין רוב בממשלה הפריטטית הזו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן