נתניהו מבהיר: "נצביע מחר נגד פיזור הכנסת - קורא לגנץ לעשות אותו דבר"

ראש הממשלה סייר במנהלת אכיפת הקורונה יחד עם השר אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן. הוא התייחס לעלייה בתחלואה: "אסור להיכנס לאווירת סוף קורונה", והאשים כי "כחול לבן מפירים את ההסכם כבר מהיום הראשון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/20 12:08 טו בכסלו התשפא

נתניהו מבהיר: "נצביע מחר נגד פיזור הכנסת -  קורא לגנץ לעשות אותו דבר"
נתניהו. , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (ג') במנהלת אכיפת הקורונה יחד עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה וממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן והתייחס להצעות החוק לפיזור הכנסת שיעלו מחר במליאה, וכן למצב התחלואה שנמצא בעלייה, כאשר הבוקר פורסם שהתגלו 1,227 מאומתים חדשים - שיא של חודש וחצי. 

"אנחנו נצביע מחר נגד פיזור הכנסת ובעד האחדות", הבהיר נתניהו בנוגע ליום הגורלי מחר במליאה, והוסיף, "אני קורא לבני גנץ לעשות עוד דבר, להצביע בעד הטיפול בקורונה, בעד הבאת החיסונים, בעד סיוע כלכלי לאזרחי ישראל זה מה שצריך לעשות אפשר לעשות את זה להתקדם ולמגר את המחלה הזאת סוף סוף".

לדברי ראש הממשלה, נעשים כל הזמן מאמצים לשמור על המשך הקואליציה, "כולל הקריאה שלי עכשיו. אני קורא לו ללכת לאחדות, להימנע מפיזור הכנסת. אנחנו לא צריכים בחירות מיותרות עכשיו. יש לנו הישגים ביד ויש לנו מאמץ אמיתי עכשיו להוריד את התחלואה. אפשר לעשות את זה יחד. יש לנו מאמץ אמיתי להביא חיסונים הרבה יותר מהר, ואני עובד על זה מסביב השעון וזה חשוב לעשות ביחד. יש לנו מאמץ אמיתי להושיט סיוע לאזרחים ולעסקים", דבר שלטענת נתניהו, "קשה לעשות במהלך הבחירות. אחד הדברים שלא נעשים זה שכחול לבן לצערי מפרים את ההסכם הזה מיומו הראשון. היינו צריכים להקים ועדה למינוים, והם מסרבים לעשות את זה". 

"מנסים לא לפתוח חזק מדי ולא לסגור חזק מדי"

ראש הממשלה הדף את הביקורת שנשמעת כלפי מדיניות הסגרים ואמר: "סגר כרגע זו הדרך שבה כל המדינות המתמודדות, אין להן פתרון אחר. אף מדינה דמוקרטית לא מציעה פתרון אחר. יכול להיות שבמקומות מסוימים עושים דברים, שאני לא חושב שהם מקובלים עלינו. יש פה אקורדיון אתה פותח וסוגר".

"אנחנו מנסים לא לסגור חזק מידי ולא לפתוח חזק מידי", הבהיר נתניהו, "כדי שנהיה איך אומרים בתחום הסבירות של אזרחי ישראל, אז ההופעה החוזרת ונשנית של סגרים היא כורח המציאות. השאלה היא איך אתה עושה את זה ואם יש מישהו שאומר שהדבר הזה לא קיים, זה מראה על הצלחה או כישלון, איננו יודע על מה הוא מדבר ויש לנו תוצאות להוכיח את זה".

נתניהו הוסיף כי לדעתו "צריך להבין מידת התמותה בישראל איבדנו 2,800 איש, זה כאב לב עצום על כל אחד. אבל יחסית למדינות בגודל שלנו באירופה - שוויץ, הולנד, בלגיה, שוודיה וצ'כיה, מדינות בגודל שלנו בדיוק, יש להם אלפי מתים הרבה יותר מאתנו".

"זה לא סוף הקורונה" אמר ראש הממשלה והדגיש כי "אסור כאן להיכנס לאווירת סוף קורונה. אנחנו מתקדמים, אבל עדיין צריך את שיתוף הפעולה של הציבור, לצד מאמצי האכיפה הממוקדים כדי לשלוט במחלה. לכן אנחנו נעשה מה שצריך כדי לעשות את זה. אנחנו מצליחים יותר מרוב מדינות העולם אבל יש לנו עוד דרך, מאמצים והמאמצים האלה מתמקדים בשלושה דברים: המאבק השוטף בקורונה, הבאת החיסונים וסיוע כלכלי לעסקים ולאזרחים". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן