הבחירות בפתח: שרי "העבודה" יתמכו בפיזור הכנסת

השרים איציק שמולי ועמיר פרץ הצטרפו לחברי סיעת "דרך ארץ" האוזר והנדל והודיעו כי יתמכו בהצעות החוק לפיזור הכנסת שיעלו מחר במליאה: "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות". ייתכן כי גם גנץ וכחול לבן יודיעו כי יצביעו בעד ההצעות

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 01/12/20 07:37 טו בכסלו התשפא

הבחירות בפתח: שרי "העבודה" יתמכו בפיזור הכנסת
מתואמים עם גנץ? עמיר פרץ ואיציק שמולי, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מתקרבים לבחירות: הבוקר (ג') הודיעו שרי מפלגת "העבודה", איציק שמולי ועמיר פרץ כי יתמכו בהצעה לפיזור הכנסת שתעלה מחר במליאה. אתמול אמר השר פרץ כי הם מתואמים עם גנץ וכחול לבן, דבר שמרמז על האפשרות שגם ראש הממשלה החליפי ומפלגתו יצביעו בעד ההצעה.

בהודעה שפורסמה הבוקר (ג'), אמרו השרים שמולי ופרץ: "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות. דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן תקציב המדינה נלקח בשבי ע״י ראש הממשלה בגלל שיקולים אישיים. אנו עושים את הכל כדי לשרת את אזרחי ישראל שזקוקים היום יותר מתמיד ליצירת מקומות עבודה, להנעה של המשק ולפריסת רשת ביטחון חברתית אמיתית שלא אפשריים בהיעדר תקציב. במקום שיתוק מתמשך וחילופי האשמות עדיף לפזר את הכנסת וללכת כעת לבחירות".

שר התקשורת יועז הנדל וחבר סיעת דרך ארץ, הודיע אתמול בראיון לרשת ב', כי הסיעה תתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת: "אם יצביעו על הקדמת הבחירות - אנחנו במפלגת דרך ארץ נצביע בעד", והוסיף, "אני רואה רק מסלול אחד - הליכה לבחירות. הממשלה לא מתפקדת מספיק טוב".

אתמול ראש הממשלה נשא הצהרה בפתח סיעת הליכוד ואמר כי "ביום רביעי האופוזיציה תנסה לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות הליכוד יצביע נגד בחירות, ובעד אחדות".

כזכור, פרסמנו כאן לראשונה כי חברי סיעת ימינה יעלו ביום רביעי הצעת חוק לפיזור הכנסת. בימינה אמרו לחדשות כיפה כי יהיו שתי הצעות חוק לפיזור הכנסת, והבהירו כי הם יצביעו בעד שתיהן. נשאל חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כיצד יצביע כשתעלה ההצעה לפיזור הכנסת של יש עתיד והוא ענה "אצביע בעד - בכאב גדול". כעת נודע כי לא רק שבימינה יצביעו בעד, אלא שהם יעלו הצעת מקבילה בעצמם.