פילוג בכחול לבן? גנץ וניסנקורן בנתק

בין יו"ר מפלגת כחול לבן לשר המשפטים שוררת מתיחות, שהובילה למידורו של האחרון מהקמת ועדת הבדיקה לפרשת כלי השייט והצוללות. הנתק גרם לכך שגם מנדלבליט לא היה מעורב בעניין. הסדקים הראשונים במפלגה?

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 30/11/20 07:35 יד בכסלו התשפא

פילוג בכחול לבן? גנץ וניסנקורן בנתק
מתיחות במפלגה? בני גנץ ואבי ניסנקורן., צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בזמן שראש הממשלה החליפי בני גנץ מתמודד עם ניהול המשבר מול הליכוד בסוגיית התקציב, כעת מתברר כי יש לו גם משברים מבית, בעקבות מידור שר המשפטים אבי ניסנקורן בדבר הקמת וועדת הבדיקה לפרשת הצוללות, מה שהוביל למתיחות שיא במפלגה. כך מתפרסם הבוקר (ב') בגלי צה"ל.

בשלבים הראשונים, היה שר המשפטים שותף למחשבות סביב גיבוש הוועדה, ואף אנשי המשרד היו בקשר עם אנשי היועץ המשפטי ועדכנו אותם על המהלכים הצפויים, לא ברור אם בהוראת ניסנקורן וגנץ. אלא שאז, ומסיבה לא ברורה, מתחילה להיווצר מתיחות בין השניים, והם אף לא מדברים במשך מספר ימים, כאשר שיא הנתק מגיע בעסקת חשב כללי לאוצר תמורת מינויו של הוד בצר למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, והקמת הוועדה שגנץ כלל לא משתף את ניסנקורן.

כאמור, היועץ המשפטי לממשלה, קיבל את מרבית המידע על ועדת הבדיקה מאנשי משרד המשפטים, בשיחות "לא רשמיות", אך ברגע שגנץ מידר אותם, מנדלבליט הפסיק לקבל עדכונים ולא ידע על המהלך של גנץ להקמת הוועדה. בעקבות חוסר העדכון של יו"ר כחול לבן, והעבודה של היועץ המשפטי בערוץ לא ישיר, נמנע האחרון מלדעת זאת, ונאלץ רק אתמול לשגר מכתב לשר הביטחון בבקשה שלא להתחיל את עבודת הוועדה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן