משבר בכחול לבן? גנץ הסתיר מאשכנזי וניסנקורן את פשרת המינויים עם נתניהו

על פי דיווחים התגלה כי " דיל חשכ״ל-מנכ״ל" בו גנץ הסכים למינוי חשב כללי חדש בעד שמקורבו ימונה למנכ"ל ראש הממשלה החליפי, נעשה ללא ידיעת סגניו במפלגה. בכחול לבן נראים סדקים ראשונים: "הטיעון שגנץ נכנס לממשלה בגלל הקורונה הוא שקר"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 21/11/20 21:46 ה בכסלו התשפא

משבר בכחול לבן? גנץ הסתיר מאשכנזי וניסנקורן את פשרת המינויים עם נתניהו
צילום: Gili Yaari / Flash90

בשבוע שעבר נחשף כי  הליכוד וכחול לבן הצליחו להתגבר מעל המחלוקות, ולהגיע להסכמה על מינויים. על פי הדיווח  שתי המפלגות הגיעו לפשרה בנושא מינוי החשב הכללי של משרד האוצר, בתמורה למינוי מנכ"ל למשרדו של גנץ - משרד ראש הממשלה החליפי, תפקיד אליו מיועד מקורבו של גנץ, הוד בצר. אלא שבחדשות 12 חשפו גנץ הסתיר את ההסכם מסגניו, שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן. 

העסקה שכונתה "דיל חשכ״ל-מנכ״ל", מתגלה כעסקה שקיבלה רק את אישורו של ראש מפלגת כחול לבן מבלי אישורם של יתר חברי המפלגה. על פי הדיווח אשכנזי וניסנקורן גילו על העסקה מסדר היום של הממשלה. במפלגה נראה כי עוד המומים וקיים חשש לסדקים, אך באופן רשמי עדיין מראים עמדה מאוחדת. אך מתחת לפני השטח חברי כנסת מהמפלגה זועמים על ההסכם שבוצע, וכך על שטרם הוסכם על מינוי מנכ״ל למשרד המשפטים.

בראיון לכאן 11 אמר גורם מכחול לבן בתקיפות: "הטיעון שגנץ נכנס לממשלה בגלל הקורונה הוא שקר. עוד לפני הקמת המפלגה הוא התכוון לשבת עם נתניהו". בתגובה רשמית מהמפלגה מיהרו להשיב כי  גנץ שקל מה תהיה האלטרנטיבה הטובה ביותר עבור המדינה. כזכור, שורה ארוכה של מינויים בפקידות הממשלתית הבכירה, החל ממינוי מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל, מינוי פרקליט מדינה חדש, מינויים בצמרת משרד האוצר ועוד, תקועים בשל המאבקים הפוליטיים בין הליכוד וכחול לבן.