קובע עובדות: גנץ הורה לשנות את טפסי משרד הביטחון ל'הורה 1' ו'הורה 2'

שר הביטחון הורה לשנות את כל הטפסים הרשמיים של משרד הביטחון מ'אבא' ו'אמא' ל'הורה 1' ו'והורה 2' למרות שהחוק נפל בכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/20 09:33 ג בכסלו התשפא

קובע עובדות: גנץ הורה לשנות את טפסי משרד הביטחון ל'הורה 1' ו'הורה 2'
בני גנץ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

החוק נפל בכנסת, אבל שרי כחול לבן קובעים עובדות בשטח. שר הביטחון, בני גנץ, הורה להחליף את כל הטפסים במשרד הביטחון מהגדרה של 'אבא' ו'אמא' - ל'הורה 1' ו'הורה 2'. על פי הדיווח הבוקר (ה') בגלי צה"ל, מדובר במאות טפסים שישונו בימים הקרובים.

הצעת החוק הלהט"בית נפלה: סמוטריץ' התנגד, שקד לא השתתפה

גנץ איננו השר הראשון להוציא הנחיה כזו, וקדם לו שר המשפטים אבי ניסנקורן, שכבר הורה לשנות את הטפסים במשרד המשפטים באותה צורה.


(בני גנץ תוקף את נתניהו מעל בימת הכנסת)

ח"כ אופיר סופר (ימינה) אמר בתגובה להחלטתו של בני גנץ: "שרי כחול לבן ממשיכים בטרלול הפרוגרסיבי שמעוניין למחוק את ערך ״המשפחה״ בישראל. השימוש במערכת הביטחון ובצה״ל לטרלול הנוכחי- הוא איוולת. ש"ס, יהדות התורה והליכוד- זה קורה במשמרת שלכם, בושה".

כזכור, החוק שביקש לקבוע את השינוי בכל טופס רשמי של המדינה נפל בכנסת לפני מספר שבועות. מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את ההצעה של ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד). 25 ח"כים תמכו בהצעה לעומת 48 שהתנגדו.
הוצע לקבוע כי בכל טופס הניתן על ידי גוף ציבורי או על ידי גוף פרטי המציע שירות לציבור, ייעשה  שימוש בכינויים "הורה 1" ו"הורה 2", במקום "אב" ו"אם".

בדברי ההסבר להצעת החוק שנפלה נכתב: "מטרתו של חוק זה היא לעגן במסגרת חוקית את הגיוון הקיים בתא המשפחתי במדינת ישראל, באופן שיהלום את זכותו של כל אדם לכבוד ולשוויון.  החלפת השימוש בכינויים "אב" ו"אם" (על הטיותיהן השונות) בכינויים ניטרליים מסוג של "הורה 1" ו"הורה 2", תאפשר להפסיק את ההדרה של משפחות יחידניות ומשפחות חד-מיניות מהשיח הציבורי, החברתי והחינוכי". עוד נכתב:  "בכוחו של שינוי זה להפסיק את הפגיעה בהורים ובילדים שעומדים כיום נבוכים אל מול תיבות הסימון בטפסים שאינם מתאימים למבנה המשפחתי שלהם, ולקדם את הציבור הישראלי אל עבר שוויון חברתי".

בצה"ל שינו את הנהלים כבר לפני כשנתיים, ובכל הטפסים בצה"ל משתמשים בביטוי 'הורה 1 ו-2' במקום 'אבא' ו'אמא'.