צה"ל החליט: אבא ואמא בחוץ, הורה 1ו-2 בפנים

בצה"ל שינו את טפסי המתגייסים והסירו את המונחים המשפחתיים המסורתיים שהיו נהוגים לאורך השנים, לטובת מושגים חדשים לטובת קהילת הלהט"ב. דו"צ: "משנים מעת לעת את השאלונים". ארגון תורת לחימה: "מזעזע. צה"ל נכנע לתכתיבי ארגוני הלהט"ב"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 21/05/19 08:17 טז באייר התשעט

צה"ל החליט: אבא ואמא בחוץ, הורה 1ו-2 בפנים
מתגייסים בבקו"ם. אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: אבי דישי, פלאש 90

צה"ל שינה לאחרונה את את החלק בטפסי הגיוס הנוגע להורי המתגייסים, והתאים אותם למשפחות חד מיניות. כך פורסם הבוקר (ג') בגלי צה"ל.

לפי הפרסום, במקום המונחים "אבא" ו "אמא", נכתב בטפסים "הורה 1" ו "הורה 2", זאת לאחר מאבק ממושך של קהילת הלהט"ב בנושא השינוי במחלוקת.

בצבא נמנעו עד כה מלבצע כל שינוי כדי להימנע מהעיסוק בנושא, אך לאחרונה כאמור החליטו לשנות את המונחים המסורתיים שהיו נהוגים במשך השנים מדובר צה״ל נמסר כי "צה"ל מעדכן ומשנה מעת לעת את השאלונים בהתאם להערות שמתקבלות ולצרכים העולים בתהליך המיון".

בארגון 'תורת לחימה', שמציגים את עצמם כמי שפועל למען צה''ל כצבא יהודי מנצח, תקפו את ההחלטה ואמרו כי "מזעזע לראות איך צה''ל נכנע לתכתיבים והבניות פרוגרסיביות של ארגוני הלהט"ב. האם כעת גל"צ תשנה את התכנית של יום שישי ל'קולה של הורה 2?' על צה''ל לחדול מלעסוק בהבניות. לא יתכן שהתרבות הישראלית תעוצב בידי הצבא ללא דיון ציבורי, זהו אינו תפקידו".