הצעת החוק הלהט"בית נפלה: סמוטריץ' התנגד, שקד לא השתתפה

הצעת החוק לשינוי פרטי ההורים מ"אב ואם" ל-"הורה 1 והורה 2" נפלה, בקריאה הטרומית, בהתנגדות 48 מול 25. בימינה אפשרו הצבעה חופשית, האיחוד הלאומי הצביעו נגד, הימין החדש לא השתתף בהצבעה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/20 13:32 י בחשון התשפא

הצעת החוק הלהט"בית נפלה: סמוטריץ' התנגד, שקד לא השתתפה
שקד וסמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק התאמת טפסים ממשלתיים (פרטי הורים), של חבר הכנסת יוראי להב הרצנו. 25 ח"כים תמכו בהצעה לעומת 48 שהתנגדו. הוצע לקבוע כי בכל טופס הניתן על ידי גוף ציבורי או על ידי גוף פרטי המציע שירות לציבור, ייעשה  שימוש בכינויים "הורה 1" ו"הורה 2", במקום "אב" ו"אם". בימינה החליטו הבוקר על חופש הצבעה בהצעת החוק, כאשר חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואופיר סופר התנגדו, בעוד שחברי הכנסת איילת שקד ומתן כהנא לא השתתפו בהצבעה, בעוד שבנט נמצא עוד בבית החולים מחלים מניתוח בגבו.

בדברי ההסבר להצעת החוק שנפלה נכתב: "מטרתו של חוק זה היא לעגן במסגרת חוקית את הגיוון הקיים בתא המשפחתי במדינת ישראל, באופן שיהלום את זכותו של כל אדם לכבוד ולשוויון.  החלפת השימוש בכינויים "אב" ו"אם" (על הטיותיהן השונות) בכינויים ניטרליים מסוג של "הורה 1" ו"הורה 2", תאפשר להפסיק את ההדרה של משפחות יחידניות ומשפחות חד-מיניות מהשיח הציבורי, החברתי והחינוכי". עוד נכתב:  "בכוחו של שינוי זה להפסיק את הפגיעה בהורים ובילדים שעומדים כיום נבוכים אל מול תיבות הסימון בטפסים שאינם מתאימים למבנה המשפחתי שלהם, ולקדם את הציבור הישראלי אל עבר שוויון חברתי".

צילום: יח"צ

בהודעת סיעת ימינה הבוקר נכתב כי "ימינה היא מפלגה שמייצגת מגוון דעות ועמדות בחברה הישראלית ויש בה מקום לכולם". דבר שעורר את זעמם של האגף החרד"לי שפירשו זאת כתמיכה, וניסיון חנופה לקהלים נוספים. מנגד היעדרותו של בנט מההצבעה בשל מצבו הרפואי, עדיין עוררה גינויים הפוכים ממפלגת מרצ, שפירשו זאת ההפך וטענו כי בנט אינו תומך בקהילה הלהט"בית. "שוב בנט נעדר מהצבעה על זכויות להט"ב (סמוטריץ אגב דווקא הגיע והצביע נגד). לא יעזרו התחפושות - היה ימין קיצוני ונשאר ימין קיצוני". אלא שגם יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, הנמנה בקהילה הלהט"בית, לא היה גם כן במליאה ובמרצ מחקו את הציוץ.