דני אבדיה ב-NBA: נבחר במקום ה-9 בדראפט

הכוכב הצעיר של הכדורסל הישראלי נבחר במקום הגבוה ביותר לישראלי אי פעם וישחק בוושינגטון וויזארדס. לאחר היבחרו אמר: "אני סופר מתרגש להתחיל מסע חדש". ים מדר נבחר במקום ה-47

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/20 07:33 ג בכסלו התשפא

דני אבדיה ב-NBA: נבחר במקום ה-9 בדראפט
דני אבדיה, צילום: Danny Meron/Flash90

היסטוריה ישראלית בליגה הטובה בעולם. דני אבדיה, הכוכב הכי גדול שצמח בכדורסל הישראלי, הגשים חלום ונבחר הלילה (ד') במקום התשיעי בדראפט ה-NBA על ידי הוושינגטון וויזארדס. אבדיה הפך לישראלי הראשון אי פעם שנלקח בבחירת לוטרי, 14 המקומות הראשונים בדראפט.

עם בחירתו בסיבוב הראשון, שחקנה של מכבי תל אביב לשעבר, הבטיח לעצמו חוזה ודאי בליגה ובכך הפך לישראלי השלישי ב-NBA, לאחר עומרי כספי וגל מקל. עומרי כספי היה הבחירה הגבוהה ביותר בתולדות הכדורסל הישראלי, מספר 23. בנוסף, אבדיה הפך לישראלי השלישי אי פעם שיגיע מישראל לליגה הטובה בעולם והוא גם יהיה הישראלי החמישי בהיסטוריה שנבחר בדראפט, אחרי: דורון שפר (1996), ליאור אליהו (2006), יותם הלפרין (2006) וכספי (2009).

אבדיה, שנבחר במקום התשיעי, יחתום על חוזה רוקי לשלוש שנים בהן ירוויח כ-12 מיליון וחצי דולרים. המקום הראשון בדראפט ישתכר מעל 25 מיליון וחצי דולרים והמקום השני יקבל קרוב ל-23 מיליון דולרים. 

ים מדר, שחקנה של הפועל תל אביב נבחר במקום ה-47, ועבורו לא מדובר בחוזה מובטח בליגה הטובה בעולם, מכיוון שנבחר רק בסיבוב השני. ובכל זאת, מדובר בהישג מדהים עבור הכישרון של הפועל תל אביב. אם הקבוצה שבחרה בו או כל קבוצה אחרת תרצה לממש את האופציה על מדר, היא תצטרך לשלם להפועל ת"א את דמי השיחרור.

ים מדר

ים מדרצילום: FIBA

 

"אני סופר מתרגש להתחיל מסע חדש. אין לי כל כך הרבה מילים. הייתי מוכן לתרחיש הכי גרוע", אמר אבדיה במסיבת העיתונאים מיד לאח היבחרו. "להיבחר במקום התשיעי זה כבוד. לא למדתי הרבה על הקבוצה אבל הבנתי שזאת קבוצה שמאוד דואגת לשחקנים שלה".

אבדיה נשאל על האכזבה על כך שלא נבחר בחמישייה הראשונה, כפי שחזו פרשני הכדורסל הבכירים בימים שלפני הדראפט: "אתה באמת מחכה לכל בחירה ויש את הפרפרים האלה בבטן ואתה מחכה לשמוע את האות הראשונה בשם שלך. ככה זה בדראפט, יש המון הפתעות. לכן לא ציפיתי לכלום. באמת לא באתי עם ציפיות. תמיד הייתי מוכן לתרחיש הכי גרוע. מבחינתי להיבחר תשיעי זה כבוד".

אבדיה העביר מסר לישראלים ובייחוד לצעירים שבהם: "אני יודע שזו קלישאה אבל אני רוצה להגיד לילדים לא לוותר. יהיו רגעים קשים אבל זה שווה את זה. שווה לעשות את המקסימום".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן