ניו יורק טיימס: טראמפ שקל לתקוף מתקני גרעין באיראן

רגע לפני סיום כהונתו, בעיתון האמריקאי מדווחים כי הנשיא היוצא בחן את אפשרות התקיפה באיראן עקב דיווחים ו על עלייה משמעותית במלאי החומר הגרעיני. יועציו הצבאיים הזהירו מפני הסלמה באזור, לקראת סיום כהונתו, וטראמפ נסוג

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/11/20 06:56 א בכסלו התשפא

ניו יורק טיימס: טראמפ שקל לתקוף מתקני גרעין באיראן
טראמפ, צילום: הבית הלבן

לקראת סיום כהונתו, נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ החל לבחון את צעדיו האחרונים טרם החלפתו בידי ג'ון ביידן. על פי העיתון הניו יורק טיימס, טראמפ שקל את האפשרות לתקוף את מתקני הגרעין באיראן, אך לבסוף נבלם בידי יועציו הצבאיים. הסיבה לתקיפה לפי טראמפ: פקחים בינלאומיים דיווחו על עלייה בכמות החומר הגרעיני במתקנים ברחבי איראן.

אך על אף רצונו לתקוף בטהרן, יועציו הזהירו את טראמפ מלצאת לתקיפה באיראן היות והיא עלולה להביא להסלמה נרחבת באזור. בין היועצים שהתנגדו להחלטה היו גם סגן הנשיא מייק פיינס ומזכיר המדינה מייק פומפאו. על פי עצתם תקיפה באיראן תוביל למערכה שתמשך שבועות רבים, גם מעבר לסיום כהונתו של טראמפ ולכן לא נכון לתקוף. עקב המלצותיהם של פיינס ופומפיאו, טראמפ נסוג מהחלטתו, אך עדיין שוקל דרכים אחרות לתקוף באיראן ואף מיליציות בעירק. 

לפני יומיים נודע כי טראמפ מוותר ומודה לראשונה כי ג'ו ביידן ניצח, אך דאג להבהיר כי ביידן ניצח "רק בעיני התקשורת". "הוא ניצח כי הבחירות זויפו. שום פקחי ספירה לא הורשו להיכנס, טבלאות הקולות נערכו על ידי חברה שנשלטת בידי שמאל רדיקלי, שררה, עם מוניטין גרוע וציוד לקוי שלא יכול אפילו לעמוד בספירה בטקסס (שבה ניצחתי בהרבה!), התקשורת השקרנית והדוממת ועוד!". כמובן שבטוויטר מיהרו לסמן את הציוץ ככזה העלול להכיל מידע כוזב, כמו רבים מהציוצים של טראמפ מאז הבחירות.  

;