איילת שקד: "ימינה היא אלטרנטיבה שלטונית, בנט צריך להיות ראש הממשלה הבא"

חברת הכנסת מימינה התייחסה לבחירות הקרבות והרגיעה: "ימינה בצורתה הנוכחית תמשיך ביחד". בהמשך תקפה את נתניהו ואמרה: "ברגע שהייתה לו כלה חדשה משמאל, הוא זרק את ימינה לאופוזיציה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/11/20 13:57 כט בחשון התשפא

איילת שקד: "ימינה היא אלטרנטיבה שלטונית, בנט צריך להיות ראש הממשלה הבא"
איילת שקד., צילום: פלאש 90

שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד התראיינה היום (ב') בוועידת החינוך הלאומית ה-2 של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא ומקור ראשון, והתייחסה לבחירות הקרבות ובאות."ימינה היא אלטרנטיבה שלטונית. אנחנו המפלגה הגדולה בשנייה בסקרים, ואנחנו חושבים שנפתלי בנט צריך להיות ראש הממשלה הבא, הוא בנוי ומתאים לזה".

שקד הוסיפה ואמרה כי "המגזר הציוני דתי מוביל בהמון תחומים - בצבא, בתקשורת, במגזר הציבורי, ויכול להוביל גם בפוליטיקה". כשנשאלה האם 'ימינה' היא מפלגה מגזרית בלבד ענתה שקד כי "ימינה היום היא מפלגה כלל ישראלית רחבה, אבל הליבה שלה הוא המגזר הציוני דתי. אנחנו צרכים להפסיק להסתכל על עצמנו כאיזה סרח עודף של מפלגה אחרת, אלא לשאוף להוביל ולקחת את ההנהגה".

בהתייחסות לשאלה האם ימינה תרוץ בבחירות ביחד עם בצלאל סמוטריץ' ו'האיחוד הלאומי' ענתה שקד ש"ימינה בצורתה הנוכחית תמשיך ביחד. אנחנו עובדים טוב מאוד ביחד, אף אחד לא רוצה לפרק את השותפות הזאת. אני חושבת שימינה כמפלגה גדולה צריכה להכיל מנעד רחב של דעות. גם הציונות הדתית היא מניפה רחבה מאוד של דעות".

במענה לשאלה מדוע היא בעד פיזור הכנסת, כאשר רק לפני חודש התנגדה לכך, השיבה שקד כי "אכן לפני חודש שהיה את משבר התקציב, אמרנו שאסור ללכת לבחירות וצריך לעשות מאמץ גדול ולהעביר את התקציב, כי בשעה כזאת, מדינה בלי תקציב זה חוסר אחריות וממש פשע כלפי אזרחי ישראל. אבל בחודשיים האחרונים ראינו שאין שום כוונה להעביר תקציב, ולמעשה הגענו להבנה שהבחירה היא בין מערכת בחירות של שלושה חודשים, לבין מערכת בחירות שנגררת שנתיים. בסיטואציה כזאת עדיף מערכת בחירות של שלושה חודשים ולגמור עם זה ולהקים ממשלה חדשה מתפקדת".

שקד תקפה את ראש הממשלה נתניהו על כך שבחר להשאיר את ימינה מחוץ לקואליציה "הלכנו בנאמנות גדולה עם ראש הממשלה, חשבנו שגוש הימין הוא דבר אסטרטגי וחשוב, אבל נתניהו בחר לפרק את גוש הימין. ברגע שהייתה לו כלה חדשה משמאל, הוא זרק את ימינה לאופוזיציה".

על התנהלות הממשלה עם משבר הקורונה אמרה שקד  ש"היא כושלת ומרושלת מתחילתה ועד סופה. נתניהו וגנץ נכשלו כישלון טוטאלי בניהול משבר הקורונה. משפחות מתרסקות, מיליון מובטלים, העם מסוכסך, התקציב לא עובר, אנשים רוצים אלטרנטיבה אחרת - אנשים שיודעים לנהל את האירוע הזה".

על ההחלטה של מרכז ישיבות בני עקיבא לעצור את החזרה לימודים אמרה שקד כי "הייתה נכונה. לא יכול להיות שמיד כשיצאנו מהסגר, שעוד לא היה ברור מה בדיוק קורה, אז תלמידים באולפנות ובישיבות ילמדו, וכל התלמידים האחרים במדינת ישראל לא ילמדו. לכן ההחלטה לא לפתוח אותם הייתה נכונה". יחד עם זאת אמרה שקד שכעת, לאחר שעבר הרבה זמן, "צריך לראות איך כולם חוזרים לבית ספר בצורה בטוחה. צריך למצוא דרך בטוחה ללמוד בה. התלמידים צריכים להבין שכל הזמן צריך ללכת עם מסיכות כל הזמן, כל כיתה צריכה להיות מבודדת מבלי להיפגש בהפסקות ובערבים".

לסיום נשאלה שקד לאיזה תפקיד היא מייעדת את עצמה לאחר הבחירות, ואמרה כי היא לא מחלקת כרגע תפקידים, אבל "אין ספק שמשרד המשפטים, משרד האוצר, משרד החינוך. יש הרבה מאוד תפקידים חשובים במיוחד בעת הזאת. אם יהיו בחירות, אנחנו קודם נעשה אותם בצורה טובה, ורק אחר כך נחלק את המשרדים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן