סמוטריץ' על נאום דינה זילבר: "מופע של חוסר מודעות מדהים"

חבר הכנסת מימינה תקף את המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שבנאומה אתמול טענה כי "המשילות היא מפלטו של הפייק מנהיג". סמוטריץ' אמר כי זילבר נגעה בנקודות כואבות ונכונות, אך כשהתייחסה למערכת המשפט היא נהגה ב"אפס מודעות עצמית, אפס לוגיקה, אפס הגינות, ואפס יושרה"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 16/11/20 08:59 כט בחשון התשפא

סמוטריץ' על נאום דינה זילבר: "מופע של חוסר מודעות מדהים"
זילבר וסמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"מה בין בגדי המלך החדשים לברווזון המכוער?" כך פתח חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' את דבריו נגד נאומה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר מאמש (א'). זילבר טענה כי "בגדי המלך החדשים בשנים האחרונות הם שיח המשילות. המשילות עליה לא מפסיקים לדבר בשנים האחרונות היא מחוז חפץ וירטואלי, פאטה מורגנה, כמו נווה מדבר מדומיין לצמאים ומוכי חום במדבר, שכמה שנתלים עליה כתרופת הפלא, החיסון החברתי לכל החוליים שלנו, כך היא מתרחקת והולכת", כך לדברי זילבר.

"במופע של חוסר מודעות מדהים", אמר סמוטריץ', "נשאה אתמול המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, מניפסט פוליטי אופוזיציונרי מדהים שבנוי על סיפורו של הנס כריסטיאן אנדרסן על בגדי המלך החדשים. והאמת, זילבר לא יכולה היתה לבחור בסיפור טוב יותר כדי לספר את סיפורה שלה עצמה".

סמוטריץ' המשיך ותקף את מערכת המשפט ואמר "כשאני מסתכל על מחול השדים המשפטי הנאור והפרוגרסיבי אני מבין היטב איך מעטים ממש, עם גב תקשורתי ואינטלקטואלי ועם הרבה מאוד כסף, מצליחים להערים על מדינה שלמה. איך הם מצליחים לארוג מסכת ערכים חדשנית, לטוות תיאוריות פורחות באוויר, לתפור מציאות משפטית שמתאימה בדיוק למידותיהם ולהשקפת עולמם ולשווק אותה כמוצר נאור לחכמים בלבד. והעיר כולה מוקסמת מהלהטוטנות המשפטית מלאת הרושם, מחכה בקוצר רוח למצעד ההרס של הדמוקרטיה והמדינה היהודית שיבוא בשם הצדק, זה שרק חכמים יכולים לראות ולהבין אותו".

"בדיאגנוזה שלה למערכת הפוליטית זילבר עלתה על לא מעט נקודות נכונות וכואבות", הסכים שר התחבורה לשעבר, "חולשת המנהיגות, גלגול האחריות לכשלונות אל דמון תורן, ועוד. אבל כשהיא מתייחסת אל המערכת שהיא באה ממנה, לאיך היא תופסת את תפקידה ולעולם הערכים שבו היא דוגלת, היא מתעטפת בבגדים שקופים. אפס מודעות עצמית, אפס לוגיקה, אפס הגינות, ואפס יושרה".

"זילבר ביקשה לגלם בהצגה את הילד הקטן שצועק "המלך הוא עירום" והיא עשתה זאת לא רע. היא גילתה עד כמה פוליטית ומוטת אג'נדה היא מערכת המשפט שלנו, עד כמה הכסות האובייקטיבית והמקצועית שהיא וחבריה מנסים לתפור לה היא מעשה נוכלות שקוף, ועד כמה מגוחכות הן תרועות ההמון הנאור במצעד האיוולת הססגוני בעיר". 

בהמשך קרא חבר הכנסת סמוטריץ' בתקווה לימים שיבואו "כאלה עם כבוד, צניעות וענווה. כבוד לערכים ולהיסטוריה של העם היהודי, צניעות מול הדמוקרטיה ומול העם המיוצג בכנסת ובממשלה, וענווה מול האמת ומול ביקורת בונה".