הרב שמואל אליהו: "אוהבים את הרב מלמד וחולקים על דעתו"

רבה של צפת מסביר כי הרבנים שכתבו לא לדבר עם הרפורמים - לא כתבו נגד רבה של היישוב הר ברכה, אך לדעתם זו הייתה טעות להיפגש עם רבה רפורמית. "הם מעריכים אותו מאוד, אוהבים אותו ונהנים מתורתו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/20 21:17 כד בחשון התשפא

הרב שמואל אליהו: "אוהבים את הרב מלמד וחולקים על דעתו"
הרב מלמד , צילום: ללא

רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב שמואל אליהו, הגיב הערב (ד') למכתב הרבנים נגד הרב מלמד: "אוהבים את הרב מלמד וחולקים על דעתו". הרב אליהו הגיב בחשבון הפייסבוק שלו לרבנים הבכירים בציונות הדתית שיצאו אתמול במכתב גלוי נגד פגישתו של הרב אליעזר מלמד עם נציגים מהקהילה הרפורמית, ונתנו גיבוי לאמירתו של הרב הראשי הרב יצחק יוסף שטען כי הרב מלמד "צריך בנידוי" בשל אותה פגישה.

"הרבנים שכתבו לא לדבר עם הרפורמים הם לא נגד הרב אליעזר מלמד, חלילה. הם מעריכים אותו מאוד, אוהבים אותו ונהנים מתורתו", כתב הרב אליהו. "לדעתם זו הייתה טעות להיפגש עם רבה רפורמית. וכיון שהוא נפגש איתה ברבים, הם אומרים ברבים את דעתם על כך באופן הכי מכובד שיש.

רבנים בכירים נגד הרב מלמד: "שלא לתת הכרה לרפורמים כלל ועיקר"

"גדולי הרבנים לאורך הדורות כתבו את דעתם על הסכנה שבשיח עם התנועה הרפורמית מתוך אחריות על עם ישראל. החתם סופר ראה איך התנועה הרפורמית ויתרה על ארץ ישראל וירושלים. איך היא מנסה לחקות את תרבות הגויים. באיזה זחיחות הם מרשים לעצמם לחלוק על משה רבינו. והבין שמרה תהיה אחריתה".

הרב אליהו הזכיר בדבריו את התנגדות התנועה הרפורמית להקמת מדינת ישראל, "את אשר ראו חכמי ישראל בעיני רוחם, ראינו במו עיננו. ראינו אותם מתנגדים לקמת המדינה, מתנגדים לעליה", והזכיר גם את ההתבוללות בתנועתם: "ראינו איך התנועה הזו הרסה את יהדות ארצות הברית, 70% התבוללות בארה"ב בקהילות שלהם. 50% מהצעירים והצעירות לא מתחתן. הקהילות שלהם דועכות, בתי הכנסת נסגרים. הנוער לא מרגיש שייך ליהדות. כל בר דעת רואה שהם גוזרים על עצמם כיליון תוך דור או שנים".

"אחרי הכישלון המהדהד בארצות הברית הם היו צריכים לבא בענווה ולומר טעינו", הסביר רבה של צפת. "היו צריכים לבא בענווה לרב אליעזר מלמד כדי ללמוד ממנו על ההצלחה הגדולה שלו בחינוך מאות תלמידים בישיבת הר ברכה. ללמוד ממנו איך ליישב את ארץ ישראל בהצלחה. ללמוד ממנו איך לכתוב עשרות ספרי הלכה שמדברים אל הקהל".

"הבעיה הגדולה היא שהם לא באים ללמוד ממנו או ממישהו אחר כלום, הם באים לחנך אותנו ללכת בדרכם הקלוקלת. הם מנסים פעם אחר פעם לכפות עלינו את התרבות שנכשלה שלהם באמצעות הבג"ץ. חמש פעמים הם עתרו נגדי לבג"ץ כדי שאדקלם את הסיסמאות שלהם. כך הם עשו לרבנים אחרים, כך הם עשו לישיבות ולארגוני יהדות, כך הם מנסים לעשות כעת לרב הראשי לישראל. עם אלה אין לנו שיג ושיח".

הרב אליהו סיים את דבריו וכתב שהרפורמים באים לחנך אותנו. "אם הם היו באים בענווה ללמוד מההצלחה של היהדות בארץ ישראל. אם הם היו באים ללמוד מההצלחה של בנין הישיבות, בנין ארץ ישראל, כל הרבנים היו שותפים לדעתו של הרב מלמד. כשהם באים לחנך אותנו בהתנשאות בזחיחות ובכפיה. אנחנו אומרים להם בנימוס. לא תודה".