אמ"ן: יעילות החיסון נגד קורונה שישראל תייבא עומדת על כ-90%

חברת התרופות מודרנה, הודיעה על תוצאות ראשוניות של ניסוי שלישי לחיסון הקורונה בפיתוחה, ועד סוף החודש היא צפויה לדווח על אחוזי ההצלחה. למודרנה יש הסכם עם ישראל ועל פיו היא מחויבת לספק לה את החיסונים לכשיהיו מוכנים לשימוש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/11/20 17:07 כד בחשון התשפא

אמ"ן: יעילות החיסון נגד קורונה שישראל תייבא עומדת על כ-90%
צילום: shutterstock

המשבר הגלובלי החמור שנגרם עקב מגפת הקורונה הוביל לריכוז מאמץ והשקעת משאבים חסרת תקדים בניסיון לפתח חיסון נגד הנגיף. במסגרת זאת נמצאים כיום 47 חיסונים בשלבי ניסוי קליניים שונים. חברת 'מודרנה' המפתחת חיסון גם היא, הודיעה היום (ד') על תוצאות ראשוניות של ניסוי שלישי לחיסון הקורונה, ועד סוף החודש היא צפויה לדווח על אחוזי הצלחתם.

ממשלת ישראל חתמה הסכם עם החברה, ולפיו החיסונים יסופקו לישראל כשיהיו מוכנים. בדו"ח של מרכז המידע של אמ"ן נכתב היום: "ההודעה של 'פייזר' מעלה את הסבירות ליעילותם של חיסונים נוספים המפותחים בטכנולוגיה זו, למשל זה של חברת מודרנה, שנמצא גם הוא בשלב שלישי של הניסוי הקליני, ותוצאות הביניים שלו צפויות להתפרסם אף הן בתקופה הקרובה. בנוסף, אם תוצאות הביניים של 'מודרנה' יהיו דומות לאלו של 'פייזר', סביר כי עד סוף 2020 יהיו לפחות שני חיסונים מאושרים לשימוש נגד הקורונה אשר יוחל בהפצתם עם קבלת האישור".

נזכיר כי לפני יומיים הודיעה חברת 'פייזר' המפתחת חיסון גנטי לקורונה, ונמצאת בשלב השלישי של הניסוי הקליני, בו ניתן החיסון לאלפי בני אדם, הודיעה היום כי החיסון שלה יעיל בלמעלה מתשעים אחוזים מהמקרים בהם ניתן לחולה. בחברה, המפתחת את החיסון יחד עם חברת 'ביונטק' הגרמנית, הודיעו כי האפקטיביות של החיסון, נכון לעכשיו, גבוהה מ-90%, מספר פנטסטי שנראה כמעט דמיוני. בעבר אמרו מומחים כי גם חיסון שיעניק יעילות של כ-75% יהיה נהדר.

(נתניהו על הכרזת חברת פייזר בנושא החיסון לקורונה)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן