בדרך לחיסון? ענקית התרופות 'פייזר': 100 מיליון מנות עד סוף השנה

אחרי הודעת חברת 'מודרנה' יצרנית התרופות האמריקאית פייזר וחברת ביוטק גרמנית מתחילות גם הן בשלב האחרון של ניסוי חיסון לנגיף הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/20 13:57 ז באב התשפ

בדרך לחיסון? ענקית התרופות 'פייזר': 100 מיליון מנות עד סוף השנה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

 בעקבות הודעת חברת מודרנה, אחת מהחברות שמפתחת חיסון לקורונה, שדיווחה אתמול (ב') על כך שהניסוי הקליני לפיתוח החיסון עבר לשלב השלישי. גם ענקית התרופות האמריקאית "פייזר וחברת הביוטק הגרמנית BioNTech הודיעו כי החלו בשל השלישי והאחרון של החיסון שהן מפתחות לקורונה.

בהודעת החברות נאמר שהניסוי יכלול 30,000 משתתפים מ-120 מקומות שונים ברחבי העולם, כולל האזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר במגיפה. מציין כי אם הניסוי יצליח, שתי החברות מתכוונות לבקש עד לחודש אוקטובר הקרוב אישור רגולטורי לחיסון הפוטנציאלי ולספק מאה מיליון מנות חיסון עד סוף השנה הנוכחית ועד 1.3 מיליארד מנות חיסון עד סוף שנת 2021.

צעדים רבים נעשו לקראת אבן הדרך החשובה הזו ואנו רוצים להודות לכל המעורבים על המחויבות יוצאת הדופן שלהם", נמסר בהודעת החברה. בעקבות ההודעה עלו מניות חברת "פייזר" בשלושה אחוזים, כאשר מניית חברת הביוטק הגרמנית קפצה בחמישה אחוזים.

הניסוי של מודרנה ופייזר הם שניים מ-25 ניסויים ברחבי העולם, כך על פי ארגון הבריאות העולמי. אתמול הודיעה חברת מודרנה כי קיבלה מימון נוסף בסך 472 מילון דולרים מרשות המחקר האמריקנית ובסך הכל הושקע בפיתוח החיסון עד כה כ-955 מיליון.

בשבוע שעבר חתם הממשל האמריקאי עם פייזר וחברת BioNTech על הסכם לרכישת מאה מיליון מנות חיסון. גם ממשלת בריטניה כבר חתמה על הסכם עם שתי החברות לרכישת 30 מיליון מנות חיסון.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן