חברת "פייזר" הודיעה: החיסון שלנו יעיל ב-90%, מצפים לאישור בעוד כחודש

ענקית התרופות האמריקאית הודיעה כי החיסון שלה לקורונה יעיל בלמעלה מ-90%, ללא עדות על הדבקה מוקדמת. סגן הנשיא: "אני מפתח חיסונים למעלה מ-35 שנה, זה יוצא מן הכלל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/20 14:15 כב בחשון התשפא

חברת "פייזר" הודיעה: החיסון שלנו יעיל ב-90%, מצפים לאישור בעוד כחודש
חיסון, צילום: pixabay

האם החיסון למגפת הקורונה מתקרב? ענקית התרופות האמריקאית 'פייזר' המפתחת חיסון גנטי לקורונה, ונמצאת בשלב השלישי של הניסוי הקליני, בו ניתן החיסון לאלפי בני אדם, הודיעה היום (ב') כי החיסון שלה יעיל בלמעלה מתשעים אחוזים מהמקרים בהם ניתן.

בחברה, המפתחת את החיסון יחד עם חברת 'ביונטק' הגרמנית, הודיעו כי האפקטיביות של החיסון, נכון לעכשיו, גבוהה מ-90%, מספר פנטסטי שנראה כמעט דמיוני. בעבר אמרו מומחים כי גם חיסון שיעניק יעילות של כ-75% יהיה נהדר.

במחקר של פייזר השתתפו קרוב ל-45 אלף בני אדם, ועל פי ההודעה של שתי החברות לא נמצאו חששות בנוגע לבטיחות השימוש בו. בפייזר אמרו כי הם מצפים לאישור החיסון ממנהל המזון והתרופות האמריקאי, ה-FDA, עד סוף החודש. בקשה לאישור החיסון באמצעות אישור לשעת חירום תוגש מיד לאחר בדיקת הבטיחות הנדרשת, בעוד כשבועיים.

ויליאם גרובר, סגן נשיא בכיר בפייזר אמר לאתר STAT כי "אני מפתח חיסונים במשך 35 שנה, ראיתי כמה דברים ממש טובים. אבל זה יוצא מן הכלל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן