איי התיירות: הושג פתרון לפתיחת המלונות בים המלח ואילת

לאחר הדרמה ומשיכת הצעת החוק במליאת הכנסת מוקדם יותר השבוע, הודיע ראש הממשלה כי הושג הפתרון וניתן יהיה לפתוח את מלונות ים המלח ואילת. "אלה איים מבודדים לפי כללי הבריאות שלנו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 11/11/20 16:13 כד בחשון התשפא

איי התיירות: הושג פתרון לפתיחת המלונות בים המלח ואילת
אילת, צילום: shutterstock

מתווה "איי התיירות" שיאפשר להפעיל את המלונות באילת ובים המלח אושר היום (ד') בוועדת חוק, חוקה ומשפט, לאחר שבתחילת השבוע עוררה הצעת החוק מהומה גדולה במליאת הכנסת, מהומה שהובילה למשיכת הצעת החוק על ידי שר הבריאות יולי אדלשטיין. לאחר שהושג מתווה מוסכם תעלה הצעת החוק פעם נוספת לאישור במליאת הכנסת.

גנץ דורש מנתניהו: כנס את קבינט הקורונה עוד השבוע

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנפגש עם יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, ברך את השרים שעמלו על הפתרון: "אני רוצה לברך את שר הבריאות יולי אדלשטיין, את יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר ואת השר דודי אמסלם שביקשתי מהם להתכנס ולהביא פתרון לאיי התיירות באילת ואזור ים המלח, אלה איים מבודדים לפי כללי הבריאות שלנו, ושמירה על החיים ועל הבריאות של אזרחי ישראל".

בוועדת החוקה הוסכם כי תושבי אילת לא יצטרכו לעבור בדיקת קורונה בכל 72 שעות, אלא לכל הפחות פעם בשבוע. מוקדי תיירות מחוץ לאילת ולים המלח לא ייפתחו, כמו שהוצע בתחילה, וקבינט הקורונה יקבע אילו עסקים יוכלו להיפתח מלבד המלונות.

יעקב אשר אמר במפגש עם נתניהו והשרים אדלשטיין ואמסלם: "דאגנו בחוק הזה לכל הסקטורים, סניף דגל התורה באילת קיים אבל לא גדול כ"כ כמו סניפים אחרים, אני מודה לראש הממשלה, לשר הבריאות אדלשטיין ולשר אמסלם, צריך לדעת לחיות עם הקורונה לצד הזהירות הנדרשת".

נזכיר כי לפני יומיים התרחשה דרמה גדולה במליאת הכנסת. הסתייגות שר הבריאות על הצעת החוק לא התקבלה, ובעקבות כך הודיע השר: "אני מבקש בשם הממשלה להודיע כי על פי תקנון הכנסת, אנחנו חוזרים בנו מהצעת החוק ומושכים אותה". ההסתייגות שלא התקבלה ועוררה סערה גדולה, היא לא לאפשר לערים נוספות מלבד אילת וים המלח, להיכלל ברשימת הערים של ה"איי התיירות". משלא התקבלה ההסתייגות משך שר הבריאות את הצעת החוק.