הפיילוט הצליח: תוצאה לבדיקת קורונה תוך רבע שעה

סגן שר הבריאות קיש שקידם את הפיילוט, הורה להציב 300 מכשירי בדיקה ברחבי הארץ. העמדות ימוקמו גם בכניסה לאתרי תיירות ומלונות באילת וים המלח ויוכלו לאפשר חזרה לפעילות של האתרים תוך הפיכתם לירוקים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/20 22:48 ג בתשרי התשפא

הפיילוט הצליח: תוצאה לבדיקת קורונה תוך רבע שעה
רבע מיליון בדיקות. אילוסטרציה, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בשורות טובות: פיילוט של בדיקות קורונה מהירות, שנותנות תוצאות תוך 15 דקות בלבד - הסתיים, וכעת ממליץ מי שהוביל את הפרויקט הזה, סגן שר הבריאות יואב קיש להציב לשר הבריאות אדלשטייןן להציב כ-300 מכשירי בדיקות כאלה בבתי חולים, מרפאות ובתי אבות בכל רחבי הארץ. כך דווח בערב (ב') בחדשות 12. 

המכשירים צפויים לבצע קרוב לרבע מיליון בדיקות סך הכל, כשבמקביל להצבתם במוקדי תחלואה ובבתי חולים, מבקש סגן השר קיש למקם אותם גם בכניסה לעיר אילת ולמלונות ים המלח. מטרת ההצבה באזורי התיירות האלה היא לסייע להחזרת ענף התיירות לפעולה מיד אחרי החגים, תוך בדיקה מהירה של התיירים והגדרת האזור כירוק. מדובר בבשורה כלכלית משמעותית לענף המלונאות בארץ שחטף מכה חזקה בעקבות הקורונה וכעת עם הסגר השני. 

יואב קיש

יואב קישצילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

מפתחי הבדיקות החדשניות טוענים כי הן אמינות ומגלות כ-90 אחוזים מהחולים והחיוביים. ככל הנראה, מדובר באחוז גבוה מספיק כדי להביא לאישור הבדיקות, ולכך שהתועלת גדולה מהנזק במקרה של תוצאות לא נכונות.

סגן שר הבריאות יואב קיש, התייחס לסיום הפיילוט ואמר: "בדיקות הבזק של סופיה בן כלי סופר משמעותי למלחמה עכשיו בעליית התחלואה, הן ישולבו במגוון תחומים: בתי החולים, מרפאות, מגן אבות. בנוסף, בהתאם להצעתי, לאחר הסגר, בהחלט לשקול פתיחת ערים כמו אילת ואולי ים המלח, מתחמי תיירות ירוקים שיהיו מוגנים עם כניסה של בדיקות סופיה".